Nová vlajková loď Opelu - Insignia
Zásadně modernizovaný model Insignia ve všech třech karosářských verzích přijde na český trh už na přelomu května a června. Pod kapotou budou umístěny zcela nové motory se spotřebou nižší až o 18 %.
Můžeme se těšit na atraktivní limuzínu Grand Sport, připomínající kupé, elegantní kombi Sports Tourer s velkým zavazadelníkem a sportovní model Insignia GSi. Výkonová škála motorů začíná na 90 kW k turbodieselu 1,5 CDTI, jehož kombinovaná spotřeba paliva má být 4,0 l na 100 km, a emise CO2: 105 g/km.
Nad základním stupněm výbavy Insignia Edition stojí verze Elegance, GS Line a Ultimate, sportovním nádechem zaujme řada GS Line Plus. Vyznavači dynamické jízdy budou nadšeni z Insignie GSi, která je poháněna dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým motorem 2.0 Turbo o výkonu 169 kW, který je propojený s 9st. automatickou převodovkou (kombinovaná spotřeba: 6,9 l/100 km, CO2 161 g/km). Isnignia GSi je vybavena elektro-hydraulickým posilovačem brzd, mechatronickým podvozkem FlexRide a pohonem všech kol Twinster s vektorováním točivého momentu. Na novince zaujmou nové adaptivní světlomety IntelliLux LED Pixel Light s 84 LED segmenty v jednom světlometu.
Vyspělé asistenční systémy
Nová Insignia nabízí širokou škálu asistenčních systémů a vyspělý infotainment. Bezpečnost při vycouvávání z parkovacího místa zvyšuje funkce varování před vozidly přijíždějícími z boku. Insignii nechybí ani systém varování před čelní kolizí s nouzovým brzděním, zařízení bránící nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu, varování před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, čtení dopravních značek, vyspělý parkovací asistent nebo head-up displej.
Palubní infotaiment je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. V nabídce jsou přístroje Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro. Nejvyšší verze poskytuje řadu služeb, postavených na on-line navigaci, jako např. „Trip & Drive Management“ nebo „LIVE Navigation“, díky čemuž má řidič vždy včas ty nejaktuálnější dopravní informace v reálném čase a může se snadno vyhnout zdržením a překážkám na trase. Kompatibilní smartfony lze dobíjet bezdrátově. Palubní systém e-Call dokáže samočinně odeslat informaci o tom, že došlo k aktivaci airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů. Řidič si samozřejmě může přivolat pomoc v nouzi kdykoli – stačí jen zmáčknout červené tlačítko.
Špičkové motory
Všechny tří- a čtyřválcové motory patří do rodiny agregátů nové generace a jejich spotřeba v porovnání s předchozí generací je o 18 % nižší. Co do výkonu bude po uvedení nové Insignie na trh základem tříválcový turbodiesel 1,5 CDTI o výkonu 90 kW. Motor je o ca 50 kg lehčí než jeho podobně výkonný předchůdce. Zanedlouho po náběhu modernizovaných Insignií se v nabídce objeví ještě další zážehový motor.
Druhým trubodieselem pod kapotou bude čtyřválec 2,0 CDTI o výkonu 127 kW. Na vrcholu nabídky jsou dvoulitrové přeplňované zážehové čtyřválce 2,0 Turbo o výkonech 147, resp. 169 kW (Insignia GSi). Tyto dvoulitry jsou prvními motory automobilky Opel vybavené systémem vypínání válců: Pokud řidič nepotřebuje vysoký výkon, deaktivuje variabilní ovládání vačkového hřídele dva válce, což snižuje spotřebu paliva.