Pohotovostní četa bude jezdit s elektrickým renaultem
K pohotovostním servisním zásahům, které českobudějovická teplárna zajišťuje nepřetržitě 24 hodin denně, bude její četa vyjíždět elektrickou dodávkou Renault Kangoo Z.E., vévodící ve své kategorii na evropském trhu. Jde o dvoumístný furgon se speciální dílenskou vestavbou, určený pro městský a příměstský provoz.
„Všechny naše výjezdy k poruchám či plánované údržbě zařízení jsou výhradně ve městě, tedy na krátké vzdálenosti. Proto chceme elektrovozidlo, které má nízké provozní náklady a je symbolem čisté bezemisní dopravy, vyzkoušet v ostrém provozu,“ uvedl Václav Král, předseda představenstva Teplárny České Budějovice k provozu elektroauta od společností Renault ČR a Auta Borek. Podle něj by šlo o další příspěvek teplárny ke zlepšení kvality života ve městě, neboť elektromobilita může zlepšit vysoké lokální zatížení emisemi a hlukem pocházejícím z osobní dopravy na bázi spalovacích motorů.
K nabíjení dodávky využijeme vlastní elektřinu, kterou vedle tepelné energie sami vyrábíme v ekologizovaném kogeneračním provozu. Přidaná hodnota tím bude ještě větší, než se na první pohled zdá. Vše ale ukáže tříměsíční testovací provoz,“ doplnil Tomáš Kollarczyk z vedení teplárny.
Kangoo Z.E. v reálném provozu nabízí dojezd kolem 180 km a to díky baterii s kapacitou 33 kWh, motoru R60 o výkonu 44 kW a akumulátoru s vysokou energetickou hustotou. To umožňuje zachovat jeho rozměry a zvýšit úložný prostor. Nabíječka s výkonem až 7 kW dobije vůz v domácí nástěnné stanici za 6 hodin.
Během jedné hodiny, tedy např. v čase oběda, lze doplnit energii potřebnou na ujetí přibližně 35 km. Auto tedy může být fakticky k dispozici po celý den.
Podle Jitky Skaličkové, mluvčí společnosti Renault ČR, skupina Renault ve světě loni zvýšila prodej elektromobilů na 62 447 meziročně tedy o 24 %. Z toho Kangoo Z.E. tvořilo 19,2 %, tedy 10 349 kusů.
Na český trh bylo Kangoo uvedeno ve druhé polovině roku 2018, kdy se prodala i první čtyři vozidla. Loni s 11 prodanými modely stoupl jeho tržní podíl na třetinu mezi elektrickými užitkovými vozidly do 3,5 tuny.