rossleor asseco murr

Peugeot má již šest vozů s titulem „Car Of The Year“

Díky novému Peugeotu 208, který byl 2. března v Ženevě zvolen Autem roku 2020, značka Peugeot získala již pošesté nejžádanější automobilové ocenění. Jde o prestižní cenu, kterou každý rok uděluje nezávislá porota šedesáti evropských motoristických novinářů.

 
Peugeot 208 je prvním kompaktním městským vozem značky Peugeot, který ocenění Car Of The Year získal. Tuto vysoce uznávanou cenu dostalo v uplynulých letech také pět dalších vozů Peugeot různých segmentů: sedan Peugeot 504 (1969), sedan Peugeot 405 (1988), rodinné kompaktní vozy Peugeot 307 (2002) a Peugeot 308 (2014) a konečně SUV Peugeot 3008 (2017), které je prvním oceněným vozem kategorie SUV v historii ankety.

Tato sbírka ocenění značky Peugeot odráží důležitou roli, kterou v posledních padesáti letech automobilové historie hraje důraz kladený na technickou výbavu, design, technologie a výkonnost vozů.

208 - další šťastné číslo

Nový Peugeot 208 si cenné body v anketě Auto roku připsal díky několika aspektům. Jeho design je výrazný, propracovaný a atraktivní. Je jasným důkazem přesunu značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím. Jeho asistenční systémy nové generace na nejvyšší úrovni segmentu otevírají cestu k poloautonomnímu řízení. Jeho elektrické nebo spalovací motory nabízejí budoucím řidičům svobodu volby.

Nový elektrický e-208 představuje další etapu ve světě elektrické mobility. S dojezdem 340 km (podle WLTP), výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm, díky němuž zrychlí z 0 na 100 km/hod za pouhých 8 vteřin, nabízí živý a stimulující zážitek z jízdy doplněný třemi jízdními režimy: Sport, Normal a Eco.

Nová 208 se stala celosvětově nejprodávanějším modelem značky. V Evropě již od uvedení na evropský trh, které započalo v září 2019, dosáhl 130 000 objednávek, z toho 15 % na elektrické verze.

Peugeot 504 - titul pro krásné oči Sophie Lorenové

Prvním vozem Peugeot, který v Evropě získal ocenění „Auto roku“, byl před více než půl stoletím model 504, jenž tuto cenu obdržel v roce 1969. Tento velký sedan ilustruje vzestup modelů střední třídy. Technicky navázal na Peugeot 404, odlišil se zavěšením všech čtyř kol na nezávislé nápravě, což byla u pohonu zadních kol novinka.



Jeho jedinečný vzhled byl výsledkem úzké spolupráce mezi designovým studiem Peugeot a firmou Pininfarina. Proslulá italská designérská firma vytvořila boční linii vozu a slavný úhel zkosení víka zavazadlového prostoru. Příď vozu pak byla dílem designového studia Peugeot, přičemž designér Pinanfarina o ní prohlásil – poté, co se vzdal prezentace vlastního návrhu –, že „má oči Sophie Lorenové“.

Peugeot 504 ovládl díky své legendární robustnosti závodní tratě a opakovaně zvítězil v hlavních afrických rallye: Safari rallye, Marocké rallye nebo Rallye Bandama.

Peugeot 405 - téměř jednomyslná volba

Téměř o dvě desetiletí později, v roce 1988, získal ocenění „Car Of The Year“ další sedan, Peugeot 405. Nejvyšší známku mu dalo 54 z 57 hlasujících! Vůz, který estetické vlastnosti zdědil od modelu Peugeot 205, kladl důraz na potěšení z jízdy a pohodlí. Dokonalé odpružení bylo k dispozici od základní verze výbavy. Vůz nabízel nové technologie, jako byly brzdy ABS a dieselový motor o objemu 1,9 l a výkonu 90 k.



Model 405 existoval i ve verzi Mi16, která byla v době svého uvedení na trh naprostou špičkou. Motor o výkonu 160 k využíval nejefektivnější technologii té doby: systém se čtyřmi ventily na válec.

Za volantem závodní verze kupé, odvozené od sedanu, vyhrál Ari Vatanen v letech 1989 a 1990 rallye Paříž–Dakar. Mechanické části této verze vycházely z vozu 205 Turbo 16. Ari Vatanen se v letech 1988 a 1989 se závodním speciálem odvozeným od modelu 405 T16 prosadil i v legendárním americkém podniku Pikes Peak International Hill Climb. Výkon Ariho Vatanena zůstává v paměti i díky filmu „Climb Dance“, který nezapomenutelnou cestu na horský vrchol zachycuje.

Peugeot 307 - výška a prostor

V roce 2002 představoval Peugeot 307 perfektní rovnováhu v nové generaci kompaktních, vyvýšených a prostorných rodinných automobilů přicházejících na trh. Svým charakterem si čtrnáct let po Peugeotu 405 vysloužil titul „Auto roku 2002“.



Od svých konkurentů se odlišoval větší výškou, která usnadňovala nastupování do vozu. Jeho atraktivní a dynamický design exteriéru se inspiroval modelem Peugeot 206. Díky velkému čelnímu sklu nabízel lepší výhled. Jeho prostorný, praktický a multifunkční interiér se inspiroval od vozů kategorie MPV. Za volantem překvapoval mimořádně nízkou hlučností a vysokou brzdnou silou. Vybaven byl nejčistším dieselovým motorem své doby, 2.0 HDi 110 k s filtrem pevných částic.

V případě vozu Peugeot 307 byla poprvé uplatněna obchodní strategie, jejímž cílem bylo nabídnout stejný vůz ve více karosářských variantách, jako tří, čtyř a pětidveřový hatchback, kombi, SW (Station-Wagon) nebo CC (Coupé-Cabriolet). Nesmíme opomenout ani Peugeot 307 WRC, který v letech 2004 a 2005 nahradil model 206 WRC v mistrovství světa v rallye.

Peugeot 308 - elegance a dynamika

V roce 2014 vstoupil Peugeot i automobilový svět do nové éry. Konstruktéři představili moderní hatchback elegantního vzhledu, Peugeot 308. Díky nové modulární platformě EMP2 dostal kompaktní rozměry a nižší hmotnost (-140 kg ve srovnání se svým předchůdcem), což přispělo k tomu, aby jeho jízdní vlastnosti a ovladatelnost byly v segmentu uznávány jako příkladné.



Kokpit nové 308 s celou řadou nejmodernějších technologií poskytuje nový zážitek z intuitivní jízdy: kompaktní volant, vyvýšená přístrojová deska, masivní středová konzola a velký dotykový displej s uhlopříčkou 9,7". Peugeot i-Cockpit, inspirovaný koncepčním vozem SR1, představuje nový standard v automobilovém odvětví a stal se hlavním rozlišovacím znakem osobních automobilů Peugeot.

Peugeot 3008 - první SUV zvolené Autem roku

Peugeot 3008 získal cenu Auto roku, jakožto první SUV v historii ankety. Tento model je dalším důkazem posunu značky směrem k vyšším kategoriím produktů. Optimálně kombinuje design, komfort a jízdní vlastnosti a v trvale rostoucím segmentu SUV představuje atraktivní vizi značky Peugeot. Zejména tyto charakteristiky při volbě Auto roku 2017 rozhodly ve prospěch vozu Peugeot 3008. V tomto modelu se také poprvé objevuje nová generace kabiny Peugeot i-Cockpit známé jako „Amplify“ nabízející intuitivní a pocitový zážitek z jízdy a současně otvírající cestu k pokročilým funkcím asistenčních systémů a konektivity.



Model 3008 vyniká svými terénními vlastnostmi, které zajišťuje systém Advanced Grip Control a jeho 5 režimů přilnavosti, díky nimž se dokáže přizpůsobit všem typům povrchu. V roce 2016 představil tým Peugeot Sport vůz 3008 DKR, jenž v roce 2017 dosáhl legendárního úspěchu, když jezdci s vozy Peugeot 3008 DKR obsadili první 3 místa v Rallye Dakar, další vítězství si značka Peugeot připsala v roce 2018.

Porotu COTY (Car Of The Year) tvoří 60 nezávislých motoristických novinářů z 23 zemí. Počet zástupců dané země závisí na velikosti trhu a na významu automobilového průmyslu. Každý rok se odměňuje pouze jeden vítěz. Volí se nejzajímavější novinka za období 12 měsíců předcházejících předání ocenění, bez ohledu na segment, verzi karoserie a cenu. Nejdůležitějšími kritérii jsou technická inovace a poměr kvality a ceny. Titul COTY se uděluje od roku 1964: je to nejstarší a nejprestižnější ocenění v automobilovém světě.

„Být se šesti tituly mezi třemi nejoceňovanějšími značkami v soutěži Car Of The Year je obrovská čest! Peugeot vyhrál během šesti let tři ceny COTY, to se nikomu zatím nepodařilo! Máme nyní souběžně na trhu tři vozy Peugeot oceněné titulem „Auto roku“: novou 208, SUV 3008 a kompaktní sedan 308. Nový Peugeot 208 zvítězil, protože nabízí možnost volby mezi elektrickým a spalovacím motorem za dostupnou cenu. Zaujal svým odvážným designem a technologiemi. Ocenění Car Of The Year je skvělým nástrojem pro firemní soudržnost a současně referencí pro naše zákazníky,“ prohlásil Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot.
 
Publikováno: 10. 4. 2020 | Počet přečtení: 726