Koronabot šetří práci institucím
Společnost NTT Czech Republic vytvořila speciálního chatbota, který dokáže zodpovědět otázky ohledně koronavirové pandemie. Firma nabízí tzv. koronabota zdarma nemocnicím a dalším institucím.
Nemocnice a další organizace mohou nyní zdarma využívat speciálního chatbota od společnosti NTT. Takzvaný Koronabot je v současnosti využíván např. v Nemocnici Jičín, ale zdarma ho mohou využít všichni, kdo chtějí poskytovat návštěvníkům svých webových stránek informace o probíhající zdravotní situaci. Aplikace představuje ulehčení práce těm, kteří odpovídají na opakující se dotazy ohledně koronavirové infekce. Velkou výhodou je, že Koronabot může poskytovat odpovědi na otázky tisícům lidí najednou.
Koronabot disponuje centrální znalostní databází, která se bude neustále doplňovat a zdokonalovat na základě dotazů uživatelů. Výhodou je také agilní přístup k řízení obsahových změn, který odpovídá stále se měnící situaci v zemi. Změny v aplikaci se navíc budou automaticky propisovat do všech jejích umístění. To zajistí, že automatické odpovědi budou na všech webech stále aktuální. Řešení je vysoce škálovatelné; zvládne obstarat nápor několika tisíc uživatelů zároveň. Mimo webové stránky lze aplikaci chatbota umístit také do messengeru na Facebooku.
„Koronabot ušetří práci našim sestřičkám a operátorům telefonické infolinky. I kdyby se pro jeho využití rozhodla jen určitá část pacientů, kteří nám volají, bude to úleva. Současná situace je vyčerpávající," říká Martina Vítová, staniční sestra interních ambulancí Nemocnice Jičín.
Koronabota je možné nalézt na adrese www.koronabot.cz nebo na Facebooku www.facebook.com/koronabot. Na Facebooku má Koronabot především za úkol sbírat nejčastější dotazy a neustále vylepšovat a doplňovat své odpovědi.
Aplikace je v provozu již déle než měsíc. Koronabot lidem nejčastěji odpovídá na otázky ohledně příznaků nemoci, ale časté jsou také dotazy na počty nakažených a testovaných a na možnost nechat se otestovat. Využívat aplikaci mohou například nemocnice, hygienické stanice nebo starostové, aby na svých webových stránkách odpovídali na nejčastější dotazy. Aplikaci je velice jednoduché vložit do jakékoliv webové stránky. V případě potřeby je možné požádat o pomoc s jeho zprovozněním na e-mailové adrese cz.marketing@global.ntt.