rossleor asseco murr

Ostravské letecké opravny našly způsob

I když je letecká doprava kvůli pandemii ochromena, letouny přesto potřebují pravidelnou údržbu. Letecké opravny JOB AIR Technic si i v této složité situaci dokázaly poradit.

 

Elegantním způsobem vyřešily hlavní problém přijetí letounu do údržby, a to, jak dostat zpět na domovskou základnu posádku, která letoun do údržby dopraví. Díky tomu mohou opravny působící na letišti v Ostravě-Mošnově pokračovat v pravidelné údržbě letadel i přes aktuální omezení.

„Z důvodu přerušení komerčních letů a povinné karanténě posádky při vstupu na území ČR, pokud opustí prostor letiště, jsme řešili situaci, jak posádku letadla dostat zpět. Tento problém jsme nakonec vyřešili pomocí letounů kategorie byznys jet pražské společnosti Aeropartner, která má – za dodržení přísných podmínek – oprávnění létat i do rizikových zemí,“ popisuje Vladimír Stulančák, generální ředitel JOB AIR Technic.

Právě touto cestou získaly letecké opravny do údržby letoun Airbus A320 španělské společnosti Vueling. Základem úspěchu operace bylo její přesné načasování a samozřejmě také příslušná povolení jak z české, tak ze španělské strany. Let airbusu z Barcelony byl neustále monitorován, aby byl byznys jet v okamžiku přistání letadla od zákazníka připravený. Posádka airbusu tak mohla na letišti v Ostravě přejít jen několik metrů a ihned přestoupit do letadla, které ji přepravilo zpět do Barcelony.

„Posádka se díky tomu dostala domů bezpečně a v co nejkratším možném termínu. Také touto cestou se společnosti JOB AIR Technic povedlo zajistit si práci na následující týdny. Pevně věříme, že se nám tímto způsobem podaří přilákat i další zákazníky,“ říká Vladimír Stulančák. Španělskou posádku dopravil do Barcelony s mezipřistáním v Praze byznys jet letou Cessna 525A CitationjetCJ2+.

Letecké opravny JOB AIR Technic jsou od roku 2016 součástí průmyslové skupiny CZECHOSLOVAK GROUP, v jejím rámci spadají do divize CSG Aerospace. V letošním roce firma otevřela nový opravárenský hangár, který pojme dva letouny typu Airbus A320, případně Boeing 737. Celkově se tím zvýšila opravárenská kapacita firmy na osm úzkotrupých letounů současně.

 
Publikováno: 6. 5. 2020 | Počet přečtení: 643