Volvo bude vybaveno LiDARem
Automobilka Volvo Cars nastavuje nové bezpečnostní a technologické standardy díky partnerství s technologickou společností Luminar. Z partnerství vzešla percepční technologie LiDAR pro příští generaci vozů Volvo.
Díky partnerství uvede Volvo svou první technologii plně autonomního řízení určenou pro dálniční provoz, prostřednictvím níž si vydláždí cestu k dalšímu vývoji systémů aktivní bezpečnosti.
Jako hardware pro systémy automatického řízení poslouží od zahájení výroby v roce 2022 příští generace architektury SPA2. Vozidla vybavená tímto systémem budou mít ve střeše elegantně integrovanou senzorickou jednotku LiDAR. U vozů postavených na platformě SPA2 budou aktualizace probíhat bezdrátově na dálku, přičemž bude možné na přání zákazníka tato vozidla vybavit systémem Highway Pilot, prostřednictvím něhož bude možné aktivovat plně autonomní řízení pro jízdu na dálnici. Samozřejmě je předtím nutné ověřit, že je tento systém pro různé geografické regiony i podmínky naprosto bezpečný.
Kromě využití jednotky LiDAR v rámci systému Highway Pilot zkoumají obě firmy možnosti jejího využití i s ohledem na vylepšení budoucích pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS). Základ technologie tvoří vysoce výkonné senzory LiDAR, které emitují miliony pulzů laserového záření, jejichž úkolem je přesně určit, kde se ve 3D prostředí nacházejí objekty, a na základě získaných informací vytvářet v reálném čase dočasné mapy, aniž by systém potřeboval připojení k internetu.
Tato technologie představuje klíč k výrobě vozidel schopných v režimu autonomního řízení bezpečné navigace, protože jim poskytne spolehlivý rozhled a umožní jim vnímat okolní prostředí tak zřetelně, jak to samotné kamery a radary nedokážou. LiDAR tedy představuje ideální základ pro to, aby se vůz dokázal bezpečně rozhodovat v komplikovaném prostředí při jízdě vysokou rychlostí.
V zájmu zajištění bezpečného fungování systému Highway Pilot bude percepční technologie společnosti Luminar kombinována se softwarem umožňujícím autonomní řízení a s kamerami, radary a záložními systémy podporujícími funkce, jako jsou řízení, brzdění a napájení akumulátoru, které budou součástí budoucích vozů Volvo vybavených systémy pro autonomní řízení. To vše dohromady zajistí řidičům těchto vozidel, kteří o to budou stát, bezpečný systém plně autonomního řízení pro využití v dálničním prostředí.
Již brzy tak bude možné nechat na dálnici řízení zcela na voze, což je podmíněno tím, že vůz vyhodnotí tuto možnost jako bezpečnou. V daném okamžiku přebere vozidlo plnou odpovědnost za řízení, abyste nemuseli sledovat dění na silnici a mohli pustit volant. Postupem doby dojde prostřednictvím bezdrátových aktualizací na dálku k rozšiřování oblastí, v nichž se automobil může řídit sám.