rossleor asseco murr

Tatra Metalurgie se dostala do zisku

Po ztrátovém roce 2018 se Tatra Metalurgie, dceřiná společnost automobilky Tatra Trucks, dostala za rok 2019 do zisku. Při tržbách 1,07 mld. korun dosáhla hodnoty Ebita ve výši 33 mil. korun. Ukazatel Ebita dokonce rostl rychleji než tržby, což svědčí o významném růstu efektivity produkce.

 

Mateřské společnosti Tatra Trucks dodává Tatra Metalurgie zhruba pětinu produkce kovárny, ze slévárny je to dokonce 30 %. Polovina produkce společnosti směřuje na export.

Na sklonku roku 2018 se novým generálním ředitelem společnosti stal Eugeniusz Szturc, který před tím pracoval sedm let v ZPS Slévárna ve Zlíně. Právě pod jeho taktovkou došlo k nastartování společnosti. Pomohla samozřejmě i skutečnost, že se v roce 2019 dařilo také mateřské automobilce, která je významným odběratelem produkce společnosti.

„Prvním úkolem bylo změnit filozofii fungování a organizační strukturu obchodního oddělení za účelem zvýšení efektivity a zejména k posílení aktivní obchodní politiky. Druhým krokem bylo nastavení motivačního systému pro pracovníky společnosti, které umožnilo, aby si, při dosažení stanovených cílů a při odpovídající kvalitě, přišli na zajímavé odměny. Třetím krokem byla úprava cenové politiky tak, abychom do cen našich produktů promítli rostoucí náklady,“ popisuje Eugeniusz Szturc zásadní změny, k nimž v roce 2019 přistoupil a které podnik vrátili k zisku.

Firma zaměstnává 562 kmenových pracovníků a k nim zhruba stovku agenturních. I díky nastavení vhodného motivačního systému odměňování vzrostly mzdy na dělnických profesích v průměru o 4,7 procenta. Podnik v prvních týdnech koronavirové pandemie nepřerušil výrobu, zaměstnanci akceptovali veškerá bezpečnostní opatření, dokonce sami nošení ochranných pomůcek i v těžkých provozech slévárny a kovárny vyžadovali. Zůstala i většina agenturních pracovníků.

„Do konce dubna byla situace dobrá. Z pohledu hospodářského výsledku jsme výrazně nad plánem. Nyní ovšem dochází ke zpomalování, což se dalo vzhledem k situaci očekávat. Zákazníci začínají odsouvat termíny a výjimkou nejsou ani storna objednávek. Kovárna má práce dost a ještě v květnu a v červnu pojede ve standardním režimu, ale ve slévárně začneme od června využívat kurzarbeit. Určitě pojedeme ve čtyřdenním režimu. Myslím ale, že jsme jedna z posledních sléváren, která bude na tento režim přecházet,“ říká Eugeniusz Szturc.

 
Publikováno: 21. 5. 2020 | Počet přečtení: 662