DB Schenker investuje do městské letecké mobility
Německý start-up Volocopter získal pro další etapu financování, v níž shání 87 milionů eur, podporu globálního poskytovatele logistických služeb DB Schenker. Získané prostředky chce využít na certifikaci letounu VoloCity, nábor expertů a na podporu komerčního využití nákladního dronu VoloDrone.
Kromě DB Schenker se novými investory staly také společnosti Mitsui Sumitomo Insurance Group, MS&AD Ventures a TransLink Capital (Japan Airlines a Sompo Japan Insurance). Financování série C se rovněž účastní stávající investoři Lukasz Gadowski a společnost btov. Doposud firma Volocopter získala zdroje ve výši 122 milionů eur.
Volocopter vyvíjí autonomní elektrické letouny s možností vertikálního startu a přistání (electrical Vertical Take-Off Landing, eVTOL) jako je VoloCity pro rozšíření dopravních možností v největších světových metropolích o leteckou taxislužbu. Na konci minulého roku společnost uskutečnila veřejný let přes Marina Bay Reservoir v Singapuru, kde demonstrovala připravenost technologie pro komerční využití. Tamtéž má vyrůst i první základna VoloPort, odkud budou pasažéři nastupovat do „létajícího taxi“. Loni v říjnu společnost představila prototyp VoloDrone, který naznačuje expanzi společnosti i do sektorů logistiky, zemědělství a stavebnictví.
„Jsme přesvědčeni, že technologie Volocopter má potenciál přivést přepravu a logistiku do další dimenze. DB Schenker už testuje autonomní i elektrická vozidla v rámci několika projektů v běžném provozu. Zapojení VoloDrone do našeho dodavatelského řetězce nám v budoucnu umožní nabídnout našim klientům rychlejší a ekologičtější doručování. Jsme nadšení, že se můžeme podílet na vývoji této technologie,“ říká Jochen Thewes, CEO společnosti DB Schenker.
Volocopter v loňském roce provedl několik veřejných letů: na helsinském letišti, ve Stuttgartu, a také přes záliv Marina Bay v Singapuru. Jako první eVTOL společnost, která získala certifikaci Design Organisation Approval od Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA), usiluje německý poskytovatel služeb letecké taxislužby o komerční licenci a první lety očekává v horizontu dvou až čtyř let.