asseco Aimtec murr

RegioJet navýšil emisi dluhopisů

Finanční prostředky získané z navýšení dluhopisu využije největší soukromý středoevropský vlakový dopravce RegioJet na investice do rozvoje svého vozového parku a splacení bankovního financování. Jde o navýšení loňské úspěšné emise zajištěných dluhopisů splatných v roce 2024.

 

Celková jmenovitá hodnota všech vydaných dluhopisů dopravce činí 1,368 miliardy Kč k 18. 6. 2020. Manažerem navýšení dluhopisové emise byla i tentokrát Česká spořitelna, která dále působí jako její zajišťovací a platební agent. Dluhopisy byly opět umístěny jak mezi institucionální investory, tak mezi klienty z privátního bankovnictví.

„RegioJet dosáhl v loňském roce rekordního zisku ve výši 167 mil Kč a přepravil na všech svých vlakových linkách rekordních téměř 11 milionů cestujících. Úspěšně zvládl letošní pandemickou krizi a těší se vysoké důvěře investorů. Aktuálně už je v provozu naprostá většina spojů a také počty cestujících se již blíží stavu před vyhlášením nouzového stavu,“ říká Petr Kohoutek finanční ředitel holdingů RegioJet a Student Agency a dodává: „Aktuální situace je pro nás příležitostí k dalšímu růstu. Pořizujeme desítky dalších vozů, chystáme se na provoz na nových trasách. Příkladem může být jak prodejně extrémně úspěšná linka do Chorvatska, která vyjede již 30. 6. tak další plány na vlaková spojení do Maďarska, Polska a na Ukrajinu.“

Získané finanční prostředky využije RegioJet zejména k nákupu dalších desítek vozů. RegioJet aktuálně připravuje následující projekty, pro které nakupuje další vozovou a lokomotivní techniku.

Rok 2019 byl pro RegioJet ekonomicky doposud nejúspěšnějším obdobím existence. Zakončil jej s nezdaněným ziskem ve výši 167 mil. Kč a s EBITDOU (podle mezinárodních účetních standardů) ve výši 502 mil. Kč.

Právě kapacita dalších vozů, do jejichž pořízení hodlá RegioJet investovat prostředky získané z emise dluhopisů, je klíčem k dalšímu růstu a expanzi. Vlaky RegioJet mají celoročně cca 86% obsazenost a pokud nezapočítáme brzké ranní a pozdně večerní spoje, blíží se obsazenost 100 %. Maximální je také využití vozového parku. Zejména v tzv. týdenní špičky (čtvrtek odpoledne, pátek a neděle) jsou vlaky často dopředu vyprodány. Každé rozšíření kapacity vozového parku tak umožní růst nejen na nových, ale i stávajících trasách a skokový nárůst ziskovosti a EBITDY.

 
Publikováno: 23. 6. 2020 | Počet přečtení: 607