Renault Sport Spider – 25 let
Byl to model naprosto vybočující z řady vozů Renault. Šlo o pragmatický sportovní automobil délky 3,81 m, jehož neskrývaným záměrem byl čistý automobilový požitek. Vyráběl se jen tři roky a v několika verzích včetně závodní verze Trophy.
Štíhlý, sportovní profil evokoval nezaměnitelný dojem surové síly a sportovní elegance.
S verzí Trophy byl požitek z řízení opravdu výjimečný, ať už na silnici nebo na závodní dráze. Jakožto ryze tradiční roadster byl extrémně minimalistický, se sportovními sedadly a obloukovou výztuhou, žádný posilovač řízení, ABS ani topení. To ovšem bylo vysoce účelné, tato konstrukce umožnila vměstnat výkon modelu Alpine A 610 do vozu lehkého jako peříčko (790 kg) - vážil skoro stejně jako Twingo! Skalním nadšencům nabízel vůz vzrušující zrychlení, brzdění a ovladatelnost bez nutnosti nákladů, které by se rovnaly náročnosti profesionálního závodního vozu.
![](../../obrazky/aktuality32/14.7.renaultspider3.jpg)
Modelu Trophy se vyrobilo pouze 90 ks, mj. zahajoval testovací jízdy evropské Formule 1.
Renault Spider „Saute vent“ (bez střechy a čelního skla) – rok 1995 – poháněl čtyřválcový motor o objemu 1998 cm3, který disponoval výkonem 150 k při 6000 ot/min na zadní kola. Motor spolupracoval s 5st. převodovkou. Na všech kolech měl kotoučové brzdy. Jeho maximální rychlost činila 210 km/h.