Maďarský CER Cargo se stal prvním zahraničním provozovatelem lokomotivy EffiShunter 1000M
Nákladní dopravce CER Cargo Holding, člen holdingu L.A.C., rozšířil svou flotilu lokomotiv o český EffiShunter 1000M. První ze dvou objednaných vozidel jeho představitelé převzali na konci července v jihlavském závodě CZ LOKO. Druhé bude následovat v září.
Podle Josefa Gulyáse, generálního ředitele CZ LOKO, jde již o čtvrtý typ lokomotivy, kterou firma holdingu CER Cargo dodala během posledních tří let. „Na maďarském trhu proto vidíme obrovský potenciál,“ dodal. Dopravci už firma dodala lokomotivy EffiLiner 1600, EffiLiner 3000 a EffiShunter 1600.
![](../../obrazky/aktuality33/30.7.czloko2.jpg)
Novou lokomotivu pokřtili: László Horváth (CER Cargo Holding) a Josef Gulyás (CZ Loko)
Lokomotiva EffiShunter 1000M (řada 742.71x) představuje komplexně zmodernizované vozidlo ČKD řady 742, kde se technicky a konstrukčně vychází ze špičkových parametrů lokomotiv CZ LOKO. Zjednodušeně řečeno jde o EffiShunter 1000 postavený na platformě původních lokomotiv 742. To jim zajišťuje efektivní provoz a údržbu.
CER Cargo Holding chce prostřednictvím dceřiné společnosti CER Slovakia nasadit první EffiShunter 1000M na Slovensku i v Česku. Druhý pak bude provozovat primárně CER Hungary. Vzhledem k rozšíření obchodních aktivit se plánuje nasazení v Maďarsku a Chorvatsku. Proto jsou lokomotivy standardně vybaveny bezpečnostními systémy INDUSI a MIREL. V případě potřeby lze nainstalovat i evropský systém ETCS.
![](../../obrazky/aktuality33/30.7.czloko3.jpg)
Lokomotivy EffiShunter 1000M mají nově řešené např. kapoty s věžovou kabinou strojvedoucího nebo spalovací motor CAT 3508 C o výkonu 1000 kW. V CZ LOKO aktuálně naplno běží výroba padesátikusové série pro ČD Cargo.