rossleor asseco murr

Nová Mokka dostane efektivní pohony

Novinka v portfoliu značky Opel, nový model Mokka, která se zanedlouho objeví i na českém trhu, bude mít nejenom akumulátory a elektromotor, ale také vyspělé spalovací motory.

 

Mokka postavena na koncernové multi-energetické platformě CMP bude sice mít o něco větší rozvor (+2,0 mm), přitom její délka bude o 12,5 cm kratší ve srovnání s předchozím modelem. Bude nabízet pohodlné cestování pětici pasažérů a pro jejich zavazadla je připraven prostor o objemu až 350 litrů. Při celkové délce jen 4,15 m se s tímto vozem snadno manévruje a parkuje i v rušném centru velkoměsta.

Chystaná novinka je prvním reprezentantem své značky, který představí novou „tvář“ všech modelů značky (Opel Vizor) a uvede i tzv. digitální kokpit (Opel Pure Panel). Do šířky roztažená palubní deska hostí dva velké displeje, ten hlavní je umístěný přímo před řidičem. Nová Mokka netrpí obvyklým neduhem moderních vozů – hlavní funkce se stále ovládají tlačítky a knoflíky.

Poprvé se Mokka profiluje i jako sportovně laděný model, a to díky stupni výbavy GS Line, který standardně obsahuje např. leštěnou masku Vizor, černé (namísto chromovaných) exteriérové dekorativní prvky, exkluzivní čalounění, černě lakované lité disky kol, dvoutónové lakování střechy a vůz při odemykání vítá svého majitele zablikáním rudých LED světel.

Inovativní technologie

Opel už dlouhé roky přináší ve svých sériových modelech špičkové technologie za dostupné ceny, které jsou díky tomu k dispozici širokým skupinám zákazníků. I nová Mokka samozřejmě jde touto cestou, takže do její výbavy patří např. adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování jízdního pruhu ALP (Active Lane Positioning). Na zájemce čekají i skvělá adaptivní LED matrixová světla IntelliLux LED Matrix se 14 elementy, která v tomto segmentu představují unikátní nabídku. Všechny Mokky mají standardně vpředu i vzadu LED světla, elektrickou parkovací brzdu i systém čtení dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera s úhlem záběru 180 stupňů.

Motoráři z Rüsselsheimu se na jedné straně snažili snížit hmotnost vozu (a podařilo se jim ušetřit až 120 kg váhy proti předchozí generaci), na druhé straně dokázali zvýšit tuhost karoserie. Výhody tohoto postupu jsou zjevné: Nová Mokka má nižší spotřebu a zároveň je agilnější, má jistější jízdní vlastnosti a je skutečným potěšením ji řídit.



Nové motory

Výkonová škála zážehových a vznětových motorů sahá od 74 do 96 kW. Všem agregátům je společná nízká spotřeba (předběžné údaje dle NEDC: kombinovaný cyklus 3,8-4,8 l/100 km, emise CO2 100-111 g/km).

Základním motorem je tříválec 1,2 Turbo o výkonu 74 kW propojený s manuální 6st. převodovkou. Dalším je opět tříválec 1,2 Turbo o výkonu 96 kW, propojený s manuální 6st. převodovkou nebo s 8st. automatem. Dvojici zážehových motorů doplňuje turbodiesel o objemu 1,5 l a výkonu 81 kW, který je propojený s manuální 6st. převodovkou. Točivý moment turbodieselu vrcholí na hodnotě 250 Nm. Předběžné údaje o spotřebě dle NEDC1 v kombinovaném cyklu: 3,8 l/100 km, emise CO2 100 g/km.

 
Publikováno: 11. 9. 2020 | Počet přečtení: 554