„Kachna“ Charleston slaví 40. let
Automobilka Citroën představila v říjnu 1980 na pařížském autosalonu model 2CV 6 Charleston. Šlo o speciální edici v limitovaném rozsahu 8000 ks, která se setkala s takovým úspěchem, že se v červenci 1981 dostala do běžné nabídky, kde se udržela až do konce výroby vozu 2CV v roce 1990.
Model 2CV 6 Charleston ve speciální edici bylo možné před 40 lety zakoupit za cenu 24 800 franků. Elegantní nekonvenční model Charleston ztělesňuje nejvyšší úroveň provedení a výkonu, jaký kdy Citroën 2CV nabízel. Byl odvozen od provedení Club, od něhož se lišil specifickým čalouněním a kulatými světlomety, podobnými těm, kterými byl vybaven 2CV Spécial.
Po limitované sérii, o kterou byl enormní zájem, byla spuštěna v červenci 1981 sériová výroba a vůz se stal součástí standardní nabídky Citroën. Ta se od limitované verze lišila chromovanými světlomety a šedým čalouněním s kosočtverečným prošíváním.
V roce 1988 výroba pokračovala v továrně v Mangualde v Portugalsku. Modely vyráběné v této továrně lze rozeznat díky nápisu španělského výrobce skel „Covina“ na oknech. A 27. července 1990 sjel z výrobních linek v Mangualde poslední vůz 2CV ve verzi Šedá Nocturne/Šedá Cormoran. Byl to 5 114 969 a poslední exemplář „Kachny“.
Historie 2CV zahrnuje 10 speciálních sérií
Limitované série se objevily na trhu ve Francii a v některých evropských zemích:
Francie: 1976 - 2CV Spot, 1980 - 2CV Charleston, 1981 - 2CV 007 James Bond, 1983 a 1984 - 2CV France 3, 1985 a 1986 - 2CV Dolly a 1986 - 2CV Cocorico.
Španělsko: 1982 - 2CV Marcatelo
Německo a Švýcarsko: 1985 - 2CV Ente Grün
Velká Británie: 1987 - 2CV Bamboo
Belgie: 1988 - 2CV Perrier
Technická specifikace 2CV 6 Charleston
Délka: 383 cm, šířka: 148 cm, výška: 160 cm a rozvor: 240 cm. Počet míst: 4, motor: A06/635, zdvihový objem: 602 cm3, točivý moment: 4mkg při 3500 ot/min. Palivo: benzín, výkon pro účely zdanění ve Francii: 3 CV, skutečný výkon: 29 k DIN při 5750 ot/min. Pneumatiky: 125/15, poměr výkonu a hmotnosti: 17,0, hmotnost bez nákladu: 560 kg. Přední brzdy bubnové, od roku 1982 kotoučové, zadní brzdy bubnové, ruční brzda: Mechanické ovládání u předních brzd.