V Bratislavě testují obří trolejbus
Po říjnových testech hybridního trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris zahájil bratislavský dopravní podnik (DPB) i zkoušky jeho polského jmenovce: jednoho z nejdelších trolejbusů. Jde o tříčlánkový 24m model Solaris Trollino 24, který do Bratislavy zapůjčila na testování polská automobilka Solaris Bus & Coach.
Jak uvedla mluvčí DPB Ľubica Melcerová, testy proběhnou výhradně bez cestujících a cílem je ověřit možnost provozu těchto dlouhých vozidel v ulicích hlavního města, kdy budou testovány různé parametry vozidla, zejména průjezdnost ulic, odbočení a délka zastávek. Samozřejmě i spotřeba velkokapacitního, tříčlánkového hybridu v běžném provozu, při nabíjení během jízdy i během stání a také vlastnosti při jízdě na trakční baterie. Bratislavský dopravní podnik zároveň připravil i záměr eurofondového projektu na nákup nových trolejbusů, v jehož rámci by chtěl nakoupit 16 takových velkokapacitních 24m trolejbusů s přídavným bateriovým pohonem.
Tříčlánkový trolejbus s bateriemi poptává i DP hl. města Prahy, který na podzim vypsal soutěž na nákup 20 velkokapacitních tříčlánkových trolejbusů, jež by měly spojovat město s pražským letištěm. Trasa od zastávky metra A na letiště má být v průběhu příštích dvou let elektrifikována a vítěz tendru by měl první vozy dodat na podzim roku 2022. Firem nabízejících takováto vozidla není mnoho, vyrábějí je kromě polského Solarisu např. ještě belgická firma Van Hool a švýcarský výrobce Hess nebo turecká automobilka Bozankaya.
V bratislavských ulicích se objeví jeden z nejdelších vyráběných trolejbusů – 24m tříčlánkový kolos Solaris Trollino 24.