rossleor asseco murr

Mireo Smart pro regionální kolejovou dopravu

Společnost Siemens představila novou elektrickou trakční jednotku Mireo Smart zaměřenou na řešení typických požadavků kladených na vozidla pro regionální dopravu jako energeticky a emisně výhodnější alternativy k individuální automobilové dopravě.

 

Elektrická trakční jednotka Mireo Smart je založena na platformě vozidel Mireo a to jak v provedení pro liniově elektrifikované tratě (EMU), tak ve dvouzdrojovém provedení trolej/akumulátor (BEMU) vhodném pro provoz na částečně liniově elektrifikované železniční síti, tzn. i na tratích bez trakčního vedení.

Unifikované jednotky Mireo Smart jsou nabízeny ve třívozovém provedení, plně odpovídajícím požadavkům Technických směrnic pro interoperabilitu evropského železničního systému (TSI). Disponují 214 místy k sezení, 21 místy pro přepravu jízdních kol, dvěma prostory pro invalidní vozíky, traťovou komunikací, klimatizací, internetovým připojením, informačními displeji pro cestující, velkými TFT monitory ve vstupních prostorách a plným bezpečnostním dohledem.



Nízká hmotnost vozidel a vysoce výkonné rekuperační elektrodynamické brzdění snižují nároky na spotřebu energie. Vysoký trakční výkon umožňuje rychlou jízdu regionálních vlaků i při velmi četných zastávkách. To přispívá jak k atraktivitě bezemisní veřejné hromadné dopravy, tak i k racionálnímu využívání kapacity hlavních tratí, silně zatížených souběhem dálkové i regionální dopravy.

Unifikací technického řešení, vytvořenou na základě průniku požadavků mnoha výběrových řízení, došlo ke zkrácení doby mezi objednáním vozidla a uvedením schváleného vozidla do provozu na maximálně 18 měsíců. Výhodou orientace na technicky optimalizovaná vozidla je i jejich ziskový provoz, docílený díky příznivé ceně, nízkým nákladům na údržbu a velmi vysoké míře spolehlivosti.

 

 
Publikováno: 11. 11. 2020 | Počet přečtení: 526