SEAT má nové centrum pro testování motorů
V jihoevropském technickém centru, které disponuje devíti zkušebními stolicemi pro různé druhy motorů na rozmanitá paliva, testuje 200 zaměstnanců 24 hodin denně motory pro několik značek koncernu Volkswagen.
Značka SEAT investovala do nejvyspělejšího centra pro testování motorů v jižní Evropě více než 30 mil. eur. Cílem testů je zajištění souladu s požadavky na kvalitu, emise CO2, ostatní emise, odolnost, spolehlivost a provozní vlastnosti po celou dobu životního cyklu.
Investice byla realizována v průběhu uplynulých pěti let a jejím výsledkem je centrum s kapacitou 14 300 testů motorů ročně, od časných fází vývoje až po testy vyžadované pro následnou homologaci pohonu. Součástí centra je také klimatická komora, která simuluje extrémní provozní podmínky s teplotami mezi -40 a +65 °C a nadmořskou výškou až 5000 metrů, a automatizovaný věžový parkovací systém s kapacitou pro 27 vozidel. Ta jsou udržována v optimálním stavu pro testování při stabilní teplotě 23 °C.
Centrum s nejmodernějšími zařízeními pro vývoj motorů ve svých zkušebnách umožňuje testování a kalibrování pro příslušný typ vozidla, do něhož se bude daný motor montovat. Během vývoje se v extrémních jízdních simulacích sledují provozní vlastnosti motorů ve výjimečných situacích a současně probíhá optimalizace mnoha aspektů, např. vstřikování paliva, sání nebo výkonové charakteristiky.
V centru je také emisní laboratoř, která uskutečňuje u každého vozidla více než 80 různých druhů testů ve fázi před schválením do výroby a v souladu s homologačními požadavky různých globálních předpisů. K dispozici je rovněž PEMS, přenosný systém pro měření emisí, který dokáže monitorovat data vozidla i za jízdy.
Prototypy a vozidla na stolicích pro testování odolnosti a životnosti ujedou bez přerušení až 200 000 km, za průběžné analýzy provozních vlastností a výkonových charakteristik testovaného motoru. Navíc je zde instalován systém rekuperace energie z válců stolice. Takto získávaná elektrická energie se používá k pozdější spotřebě.
Mezi opravdu jedinečná zařízení centra patří také klimatická komora, v níž jsou simulovány extrémní teploty a atmosférické tlaky. Přechod z podmínek Kavkazu do kalifornského Údolí smrti je otázkou několika hodin. Komora tak umožňuje testování výkonové charakteristiky motorů a simulovat jízdu za podpory robotů v extrémních podmínkách. Díky těmto simulacím je možné analyzovat, jak vozidla s různými motory reagují na tyto podmínky.
Kromě tohoto centra v Martorellu začal SEAT budovat také testovací laboratoř TCE (Test Center Energy), kde se budou vyvíjet a testovat různé energetické systémy pro elektromobily a hybridní vozy. Dokončení TCE je plánováno na duben 2021.