Elektrická Mazda dosáhla pěti hvězdiček v Euro NCAP
V nejnovější sérii testů Euro NCAP byl elektrický model Mazda MX-30 oceněn maximálním, pětihvězdičkovým hodnocením. Skóre v kategoriích ochrany dospělých cestujících a dětí je 91 a 87 %. Výsledek 91 % je vůbec nejvyšším hodnocením dosaženým podle nejnovějších testovacích procesů Euro NCAP.
Mazda MX-30 dosáhla maximálních známek při hodnocení čelního i bočního nárazu. Dále získala nejvyšší hodnocení za ochranu dětí ve věku 6 a 10 let při čelním i bočním nárazu. Jde o první vůz značky, který získal pětihvězdičkové hodnocení za nových, přísnějších podmínek roku 2020. Tento rok přinesl v Euro NCAP např. nové testovací metody, zaměřené na dlouhodobě postrádané prvky v ochraně cestujících a zlepšení jejich ochrany po nehodě samotné.
Nejnovější přírůstek do rodinných SUV se tak svým pětihvězdičkovým hodnocením přidává k Mazdě CX-5 (2017), Mazdě6 (2018), Mazdě3 a CX-3 (obě 2019), které v testech Euro NCAP získaly totéž hodnocení.
Nová Mazda si vedla působivě ve všech čtyřech oblastech, které Euro NCAP hodnotí: ochrana dospělých cestujících – 91 %, ochrana dětí – 87 %, test ohleduplnosti vůči chodcům – 68 % a asistenční systémy – 73 %. Hodnocení je výsledkem tří klíčových faktorů: přechod na novou architekturu Skyactiv-Vehicle Architecture, ta se vyznačuje vysoce tuhou, nárazuvzdornou, ale lehkou karoserií; široká škála pokročilých bezpečnostních technologií i-Activsense, které pomáhají řidičům identifikovat potenciální rizika a snižovat pravděpodobnost poškození nebo zranění; v neposlední řadě jsou pak důvodem i vysoké nároky na ochranu chodců.
Výrazným designovým prvkem kompaktního elektrického vozu jsou dveře, připomínající legendární Mazdu RX-8 z roku 2003. Tyto dveře ovšem nemají v žádném případě nepříznivý vliv na bezpečnost vozu. Ve skutečnosti analýza poškozeného bočního prvku po čelním nárazu ukázala, že „konstrukce MX-301 nepředstavuje vysoké riziko pro cestující ve vozidle při čelním nárazu,“ jak komentovali testující. „Při bočním nárazu představujícím kolizi s jiným vozidlem i při prudším bočním nárazu do sloupu byla ochrana všech kritických oblastí karoserie dobrá a vůz za tyto dvě zkoušky získal maximum bodů,“ dodávají.
Mazda se zavázala maximálně přispívat k budoucnosti bez dopravních nehod. V souladu s tím funguje filozofie Mazda Proactive Safety – Mazda neustále pracuje na zvyšování bezpečnosti svých vozů. Špičková jízdní dynamika, dosažená technologiemi Skyactiv, znamená velmi intuitivní a příjemnou elektrickou jízdu. I ta významnou měrou přispěla k získání pětihvězdičkového hodnocení. Pokud je snazší jet s autem bezpečně, pak technologie snižují potenciální riziko nehody..