rossleor asseco murr

„Lososí cesta“ je hotova

Metrostav dokončil unikátní dopravní projekty na severní polokouli v klimaticky mimořádně obtížných podmínkách. Na Islandu byl uveden do provozu tunel Dýrafjörður, a v Norsku systém dvou tunelů a mostu přes mořský záliv Åstfjord.

 

Stavba 5,3km dvoupruhového tunelu Dýrafjörður, který protíná islandskou náhorní rovinu Hrafnseyrarheiði a propojuje dva fjordy, zkrátila po svém dokončení cestu řidičům o více než 30 km, které znamenala dosavadní objížďka. V zimním období tam navíc počasí často vyřadilo původní silnici z provozu a odřízlo celou oblast na týdny i měsíce od civilizace. Na projektu dokázali čeští stavbaři vytvořit i několik rekordů v rychlosti ražby – vyrazili 111 metrů za týden a 405 metrů za měsíc, jak uvedl Aleš Gothard, předseda představenstva společnosti Metrostav Norge.

Dvojice tunelů a most přes norský Åstfjord budou sloužit místním obyvatelům a také dopravcům lososů z místních farem. Stavba mostu přes mořský fjord byla pro Metrostav premiérou, ale firma se jí zhostila úspěšně. Novou komunikaci, jež významně zkrátí trasu přezdívanou „lososí cesta“, až dosud vyžadující dlouhou objížďku fjordu, i přes komplikace spojené s koronavirovou pandemií, stihla firma předat smluvnímu partnerovi ještě před termínem.

S dokončením projektů Åstfjord a Dýrafjörður pro české techniky z Metrostavu práce v severských zemích, kde firma podniká už 14 let, nekončí – aktuálně se podílí např. na výstavbě metra ve Stockholmu a účastní se tendrů na řadu dalších zakázek na mostní i tunelové projekty.

 
Publikováno: 6. 1. 2021 | Počet přečtení: 515