VCHD Cargo se loni dařilo
Přepravní společnost VCHD Cargo zaznamenala v roce 2020 růst a loňský rok uzavřela s pozitivními výsledky. Navzdory velkému propadu exportních přeprav v prvním a druhém kvartále minulého roku navýšila podle předběžných výsledků svůj obrat, udržela svoji investiční strategii a posílila i po personální stránce.
Propad v tržbách v ČR v období první vlny koronakrize se podle něj vyrovnal nárůstem přeprav na podzim roku a přípravami firem na brexit, z nichž mnohé se chtěly předzásobit pro případ komplikací s nástupem tzv. „tvrdého brexitu“. VCHD Cargo i v loňském roce investovala do rozvoje společnosti, a to celkem 84 mil. Kč.
„I v náročném období prvního kvartálu, kdy nebylo zcela zřejmé, jak se situace s pandemií nového koronaviru bude dále vyvíjet, jsme pokračovali v plánovaných investicích. Finance plynuly do tří významných oblastí našeho byznysu – do rozvoje a renovace našich poboček, do techniky, resp. do obnovy vozového parku a informačních technologií, a v neposlední řadě do ochrany našich lidí,“ upřesňuje Petr Kozel.
Firma renovovala své pobočky a pořídila celkem 45 tažných, přípojných a rozvozových vozidel v hodnotě více než 77 mil. Kč, pořídila ochranné pomůcky pro zaměstnance a dezinfekční, ionizační technologie pro vozový park ve výši přes 500 000 korun. Pro rok 2021 plánuje dále posilovat po personální stránce a klade si za cíl nové akvizice v oblasti přeprav i spedice, a to na českém trhu i v Německu. V plánu jsou další investice do vozového parku až do výše 100 mil. Kč.
Na tiskové konferenci uvedl Petr Kozel rovněž, že VCHD Cargo sleduje vývoj v oblasti technologií v dopravě a problematiku alternativních pohonů, s nimiž výhledově počítá i při modernizaci svého vozového parku. Na dotaz TechMagazínu, zda v nejbližší době firma uvažuje o integraci vozidel na alternativní paliva do svého autoparku, a má případně již vybránu nějakou konkrétní variantu, Petr Kozel konstatoval, že za perspektivní pokládá do budoucna např. vodík nebo zkapalněný zemní plyn (LNG). V Evropě se již paliva jako je vodík nebo LNG testují a automobilky už tato vozidla mají – LNG kamiony vyvíjí např. Volvo a Scania, vodíkové zase Hyundai, nicméně jde zatím o velmi nákladné řešení. A jak doplnil
Petr Kozel, podle současných zkušeností však zákazníci zatím nejsou ochotni akceptovat vyšší ceny, které by nasazení vozidel s alternativními pohony nyní znamenalo, nebo komplikovanější podmínky přepravy, např. kvůli nedostatečné síti plnicích stanic potřebných pro tyto technologie. V ČR pro alternativní paliva proto čas ještě nenastal, ale firma nicméně vývoj v této oblasti pečlivě sleduje.
Aktuálně je podle něj zatím trendem rychlá, ekologická doprava, která bude směřovat k adresné formě pro konkrétního zákazníka, a také digitalizace, která např. kromě efektivnějšího vytěžování vozidel umožní i samotným zákazníkům volbu nejlepší dopravy na základě jejich vlastních preferencí.