Hlasový asistent zvýší efektivitu doručování balíků
Volkswagen Užitkové vozy usiluje společně s logistickou firmou Hermes o optimalizaci doručování balíků. Obě firmy spolupracují na aplikaci Neo, díky které může být tento asistent ovládán hlasovými povely nebo na dotykovém displeji a doručovateli sděluje důležité informace o následujícím doručovaném balíku.
Výhodou pro řidiče je dokonalý přehled. V průběhu jízdy je mu sdělováno a ukazováno, jaké další kroky jej čekají. Veškeré zásilky vidí v přehledném seznamu a další doručovaný balík si může vybrat hlasovým povelem nebo dotykem. Na přání jsou mu „do ucha“ sdělovány nejdůležitější informace pro doručení dalšího balíku, např. jméno příjemce, adresa, způsob doručení, dostupnost parkovacího místa nebo případný požadavek na předání zásilky uvedenému sousedovi. Doručovatel si navíc může hlasovou komunikací zjistit další podrobné informace důležité pro doručení příslušné zásilky. Pro doručovatele to znamená časovou úsporu i usnadnění práce, která může být velmi namáhavá především při velkých počtech balíků, intenzivní dopravě nebo dodávkách v neznámých oblastech.
Digitální podpora by mohla být pro doručovací služby klíčem k úspěšnému zvládnutí období rychlého růstu, které má podle studie Parcel Shipping Index 2021 pokračovat. Prognózy očekávají do roku 2026 tempo růstu minimálně šest procent ročně. Jen v předvánočním obchodním období (od října do prosince) 2020 doručila společnost Hermes v Německu rekordních 126 milionů zásilek – to představuje nárůst o ca 25 % oproti stejnému období v předchozím roce.
V soutěži Future Logistics Challenge, kterou uspořádaly společnosti Hermes a Volkswagen Užitkové vozy, se start-up Neohelden prosadil spolu s dalším projektem start-upu Viscopic mezi 180 soutěžícími z celé Evropy. Úkolem pro účastníky bylo navrhnout nejslibnější řešení v oblastech „Delivery Driver Experience“ a „Smart Delivery Vehicles“.
„Výzva spočívala v požadavku vyvinout užitečné aplikace pro každodenní práci současných doručovatelů, které by byly kompatibilní s elektronickou architekturou současných vozidel a ručním zařízením společnosti Hermes,“ vysvětluje Artur Hasselbach, vedoucí projektu značky Volkswagen Užitkové vozy.