Nová generace Peugeotu 308
Navázat na úspěch předchozí generace modelu 308 v segmentu kompaktních hatchbacků má současná novinka, z které vyzařuje dynamika a výrazná osobnost. Navíc přichází již s novým logem značky Peugeot. Na náš trh se dostane ve druhé polovině letošního roku.
Li-ion baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, a za příplatek třífázově nabíjení 7,4 kW.
Značka mění u nového modelu 308 morfologii, aby posílila svou příslušnost k segmentu. Délka se zvýšila o 11 cm na 436 cm, rozvor o 55 mm a dosahuje 267,5 cm, čímž se zlepšila prostornost ve druhé řadě. Výška se snížila o 2 cm a činí 144 cm. Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1323 litrů.
Aerodynamika vozu je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m². Všechny více či méně viditelné části karoserie byly vylepšeny (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu. Nový znak značky Peugeot je dominantně umístěn na masce chladiče. Vylepšený radar, který slouží asistenčním systémům řízení, a využívá indium, kompatibilní s radarovými vlnami, je ukrytý za znakem značky.
Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný, včetně zadních LED světel.
V interiéru si vylepšený i-Cockpit zachovává princip středového displeje orientovaného na řidiče. Toto umístění optimalizuje ergonomii řízení, přitom neopomíjí spolujezdce. Palubní technologie doplňují asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky. Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0, který tvoří adaptivní tempomat a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem.