rossleor asseco murr

Subterra využije EffiShunter z CZ LOKO

Akciová společnost Subterra se stane prvním českým soukromým provozovatelem lokomotivy typu EffiShunter 1000 z produkce CZ LOKO vybaveným systémem ETCS. Smlouvu na její dodání nyní podepsali představitelé obou firem.

 
Lokomotiva bude využívána především při přepravách stavebního materiálu a traťové mechanizace. Kromě zvýšení efektivity provozu je hlavním důvodem pořízení zbrusu nové lokomotivy především vybavení jednotným evropským zabezpečovačem ETCS, který bude nutností k provozu na hlavních železničních koridorech od roku 2025.

„Pořízením lokomotivy dosáhneme větší nezávislosti a flexibility. To nám umožní lépe plánovat a koordinovat činnosti na našich stavbách v Česku i na Slovensku. Zvýšíme efektivitu práce celé naší divize železničního stavitelství a kvalitativně ji posuneme zase o stupínek výše,“ uvedl Jaroslav Čižinský, výrobně-technický ředitel společnosti Subterra. „Při rozhodování celkem logicky padla volba na tuzemského a zavedeného výrobce, který nám zároveň dává jistotu bezproblémového servisu a údržby. Jde o první krok pro další možnou spolupráci,“ doplnil.

Subterra je multioborovou stavební společností s 55letou tradicí, patřící do koncernu Skupiny Metrostav. Mezi obory, v nichž je stále aktivnější, patří také železniční stavitelství. Traťová mechanizace Subterry prochází neustálou obnovou, aby kopírovala aktuální trendy v oboru. Zatímco dosud byly železniční přepravy stavebního materiálu a transport techniky řešeny dodavatelsky, případně pronájmy, nákup lokomotivy EffiShunter 1000 zajistí firmě větší samostatnost a dlouholetou perspektivu.



Při podpisu smlouvy zleva: CZ LOKO - obchodní ředitel Jan Kutálek, generální ředitel Josef Gulyás, Subtera - výrobně-technický ředitel Jan Čižinský a ekonomický ředitel Pavel Zykan.

„Jsme velice rádi, že společnost Subterra rozšířila portfolio našich tuzemských zákazníků a pevně věříme, že bude s vozidlem maximálně spokojena. S lokomotivou bychom chtěli dodat i rozšířený sortiment služeb, především pravidelnou údržbu, troubleshooting, a další, především online služby, které se pomalu, ale jistě stávají trendem i na železnici,“ říká Jan Kutálek, člen představenstva a obchodní ředitel CZ LOKO.

To patří dlouhodobě mezi největší výrobce lokomotiv v Evropě. Klíčem k udržení této pozice zůstává vlastní vývoj, jehož aktuálním vrcholem je typ EffiShunter 1000, splňující jednotné evropské normy TSI. Díky tomu se podařilo prodat již téměř 50 strojů tohoto typu. Kromě České republiky jezdí také v Itálii, Slovinsku a v příštím roce bude jedna lokomotiva dodána také do Švédska.

Typ EffiShunter 1000 je dodáván se spalovacím motorem CAT C32 o výkonu 895 kW. Přenos výkonu je elektrický AC/AC. Kromě jednotného evropského zabezpečovače ETCS bude v tomto případě dosazen také národní vlakový zabezpečovač MIREL, umožňující provoz v Česku a na Slovensku. Do výbavy patří také kamerový systém. Pro práci v náročných podmínkách železničních staveb bude vozidlo vybaveno rovněž výstražnými majáky pro zvýšení bezpečnosti.



Podle smlouvy bude lokomotiva s jubilejním číslem 744.150 dodána v prvním čtvrtletí 2022. Kontrakt předpokládá dlouhodobou spolupráci, zahrnující i možnost nákupu dalších strojů. Důležitým parametrem je přitom i dlouhodobá strategie CZ LOKO poskytovat zákazníkům komplexní portfolio služeb, zahrnující komplexní správu a obnovu lokomotivního parku.
 
Publikováno: 2. 4. 2021 | Počet přečtení: 579