Program testování nového elektrického Transitu
Ford zahájí v létě první zákaznické zkoušku nového E-Transitu. Prototypy těchto vozů se začlení do reálného provozu vozových parků supermarketů, doručovacích služeb a energetických společností z Německa, Norska a Velké Británie.
Jde o součást rozsáhlého vývojového programu Fordu, který předchází zahájení prodeje naplánovanému na jaro 2022. Zkoušky začnou během léta a jejich smyslem je potvrdit, zda elektrická dodávka pohodlně splní požadavky širokého rozpětí provozních scénářů. Data nasbíraná v rámci provozního testování využijí technici Fordu k dalšímu cizelování funkcí konektivity a optimalizace dojezdu.
Zkoušek se zúčastní prototypy E-Transitu v provedení skříňová dodávka a podvozek s nejrůznějšími typy nástaveb včetně chladicích boxů nebo postranních sklápěčů. Evropským zákazníkům bude E-Transit již od začátku nabízen v různých variantách karoserie, délky, výšky a nosnosti. Celkem bude na výběr 25 kombinací. Ford očekává, že náklady na údržbu E-Transitu budou oproti ekvivalentním modelům se spalovacím motorem přibližně o 40 % nižší.
Nákladový prostor má společný s dieselovými modely, což usnadňuje přestavby a umožňuje provozovatelům použít stávající úložná řešení k upevnění a organizaci převáženého nákladu. Jako první vůz v segmentu nabídne E-Transit systém ProPower Onboard, který slouží k napájení nástaveb či elektrického nářadí výkonem až 2,3 kW. Předpokládané užitečné zatížení činí až 1616 kg v případě dodávky a až 1967 kg u podvozku s kabinou.
Elektrická hnací soustava o výkonu 200 kW umožní vozu ujet na jedno nabití až 350 km (dle WLTP). K optimalizaci dojezdu poslouží i podpůrné funkce jako Eco Mode nebo předem nastavitelné ovládání teploty interiéru. Nový palubní systém SYNC 4 s 12palcovou dotykovou obrazovkou lze na přání vybavit cloudovou navigací a softwarové aktualizace bude možné instalovat na dálku.