rossleor asseco murr

České lokomotivy ve virtuální realitě

První železniční showroom ve virtuální realitě – CZ LOKO Virtual Depo – se od 7. června 2021 otevřel veřejnosti. Video spot o Virtual Depo ZDE.

 
CZ LOKO Virtual Depo nabízí prohlídku nejnovějších modelů průmyslových lokomotiv ve virtuální realitě (VR) i v klasickém 3D režimu přímo ve webovém prohlížeči. Akciový společnost CZ LOKO, český výrobce lokomotiv, bude systém využívat pro obchodní prezentaci a později také pro školení a trénink zaměstnanců.

Dalším z cílů Virtual Depo je otevření pomyslné brány výrobního závodu milovníkům železniční techniky a nabídnutí nevšedního zážitku i široké veřejnosti. Virtual Depo využívá zobrazení ve webovém prohlížeči ve VR i klasickém 3D režimu. Uživatelé tak mohou systém využívat pomocí mobilu, desktopu i VR headsetu. Aplikace je přístupná uživatelům od 7. června 2021 na adrese www.virtualdepo.czloko.cz

„Virtuální realitu bereme jako praktickou a efektivnější cestu, jak představovat naše lokomotivy partnerům i fanouškům po celém světě a poskytovat jim přímou podporu v míře, která by ani za běžných podmínek nebyla možná. Omezení nám přinesla příležitost dát prostor inovaci, která dál ovlivní naši celkovou komunikaci,” říká k záměrům projektu Jan Kutálek, obchodní ředitel a člen představenstva CZ LOKO a.s.

Projekt virtuálního železničního depa vznikl za necelý rok jako odpověď na omezení klasických veletrhů a obchodní činnosti společnosti. Původní záměr se postupně rozšířil o možnosti školení a výuky nejen zaměstnanců, ale i zákazníků.



Systém byl navržený a realizovaný českým vývojářským týmem, který stojí za službou VR Plato. „Chceme nacházet praktická využití VR technologie, zejména v komunikaci a vzdělávání. V CZ LOKO jsme našli partnera se skutečnou vizí a schopností nápady uvádět na svět,” doplňuje Adam Digrin, designer VR Plato.

CZ LOKO je český výrobce lokomotiv. Z původní opravny regionálního významu, která v polovině devadesátých doslova bojovala o přežití, je dnes firma evropskou dvojkou ve výrobě zcela nových motorových posunovacích lokomotiv. Má vlastní vývoj, konstrukci, výrobu i komplexní servis. Přes 60 % produkce putuje na export. Lokomotivy splňující nejpřísnější evropské normy TSI jezdí již v 19 zemích na dvou kontinentech.
 
Publikováno: 8. 6. 2021 | Počet přečtení: 375