Dacia má novou vizuální identitu
Od svého vzniku ruší značka Dacia zavedené zvyklosti a nyní se představuje v nové podobě. Jde o novou kapitolu v historii Dacie.
Generální ředitel Denis Le Vot definuje Dacii jako „značku, která neustále znovu definuje to nejdůležitější v automobilovém průmyslu“. Značka, která spojuje „dostupné“ a „atraktivní“. Stále jedinečná pozice na trhu, která by měla v dalších letech posílit, jak vysvětluje video v příloze mailu.
![](../../obrazky/aktuality36/21.6.daciaidentita2.jpg)
Nový znak značky
Renesanci Dacie ztělesňuje nový logotyp a nový znak, symboly jednoduché značky, která se prosazuje. Oba dva tyto prvky byly vytvořeny vlastním týmem designerů s cílem vyjádřit podstatu značky, základ Dacie od jejího vzniku.
Logotyp, který je hlavní součástí nové vizuální identity, vyvolává na první pohled dojem síly a stability. Kresba písmen je záměrně minimalistická – D je obrácené C – s cílem vizuálně vystihnout střídmého a mazaného ducha značky. Tato geometrická forma logotypu zanáší do sledu písmen pohyb inspirovaný mechanikou.
Pokud jde o základ loga, tak znak představuje spojení D a C jakožto dvou dílů, které jsou spojeny a které vytvářejí dohromady článek řetězu, symbol pevnosti a spojení. Znak, který je výrazným grafickým prvkem, umožní snadno, a dokonce i na dálku rozpoznat značku. Oba dva silné prvky jsou jednoduché a čitelné a vypadají přirozeně, aby s jistotou připomínaly solidnost vozidel Dacia, která jsou každodenním společníkem pro miliony zákazníků.
![](../../obrazky/aktuality36/21.6.daciaidentita3.jpg)
Celá grafická forma je záměrně očištěná, aby připomínala, že Dacia je značkou, která se soustřeďuje na to nejdůležitější. Různé prvky tvořící grafickou formu přispívají ke koherenci celku a současně umožňují vytvořit doplňkové digitální obsahy. Například úkolem špičky vytvořené v logotypu písmenem D je nasměrovat pohled na to nejdůležitější a vyjádřit pohyb značky zaměřené jednoznačně na budoucnost.
Převlek do zelena
Barevná paleta, která se soustředí kolem zelené khaki, evokuje blízkost s přírodou a je výrazným orientačním bodem pro zákazníky i terén, kde vozidla Dacia, jako ikonický Duster, plně využijí své schopnosti. Sortiment je doplněn o barvy přírodní: tmavá khaki, terracota, písková, a dvě další: jasně oranžová a jasně zelená.
Od června 2021 bude nová identita značky prezentována na různých komunikačních kanálech: weby značky, reklama, brožury. Prodejny Dacia budou na novou identitu přecházet postupně od začátku roku 2022. Pokud jde o vozidla, tak na nich bude nové logo a znak od druhého pololetí roku 2022.