Koncept modelu JUKE Rally Tribute
U příležitosti 50. výročí vítězství Nissanu ve Východní Africe v rally s ikonickým modelem 240Z, vydal Nissan skici, které ukazují, jak by vypadal současný rallyový vůz založený na modelu JUKE.
Fotografie konceptu Nissan JUKE Rally Tribute Concept jsou zveřejňovány u příležitosti prvního dne legendární Kenya Safari Rally, která je po 19 letech opět součástí kalendáře mistrovství světa v rally.
Sériový JUKE je přirozeným výchozím bodem pro design konceptu díky robustnímu a zvýšenému postoji s krátkými předními a zadními převisy, které mu dodávají výjimečnou agilitu a silný potenciální výkon v terénu. Se zvětšenými podběhy kol, které pojmou na míru vyrobené terénní obutí, je postoj vozidla nyní impozantnější, zatímco další světla umístěná na kapotě a střeše podtrhují pověst konceptu JUKE Rally Tribute Concept jako závodního offroadu.
Černá kapota a černá kola jsou vizuální poctou modelu 240Z. Tytéž podněty sloužily také jako inspirace pro koncepční vůz Gripz, který Nissan představil na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2015, což následně ovlivnilo design sériového JUKE, který byl představen v roce 2019.
V rámci závazku společnosti Nissan k elektrifikaci svého produktového portfolia bude pohon JUKE Rally Tribute Concept elektrickým hybridním pohonným ústrojím, které umožní vyšší účinnost a nabídne okamžitý dodatečný točivý moment při akceleraci ke zvýšení výkonu za všech podmínek.
V roce 1971 jel legendární 240Z, který zvítězil ve vyčerpávajícím východoafrickém Safari Rally, s Edgarem Herrmannem a navigátorem Hansem Schüllerem. Rally měla pro značku obrovský úspěch a 240Z se vracely domů na druhé a sedmé pozici. Vítězství dále představovalo druhé po sobě jdoucí vítězství značky v rally. Nízko posazený 240Z byl poháněn 2,4litrovým 6válcovým motorem s výkonem 210 k a pohonem na zadní kola. V roce 2013 byl vítězný vůz renovován a je součástí sbírky dědictví společnosti Nissan, která se nachází v Zamě, poblíž globálního sídla společnosti v japonské prefektuře Kanagawa.