rossleor asseco murr

Další modely Hyundai získaly 5hvězdičkové hodnocení

Modely Tucson a Ioniq 5 obdržely vynikající hodnocení od nezávislé organizace Euro NCAP, která ověřuje úroveň bezpečnosti nových automobilů – dosáhly na nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti.

 
Vozidla jsou v testech bezpečnosti Euro NCAP posuzována v následujících čtyřech kategoriích: dospělí cestující, dětští cestující, zranitelní účastníci silničního provozu a bezpečnostní asistenční systémy. Tucson s pěti hvězdičkami si vedl mimořádně dobře v kategoriích ochrany dospělých a dětí. V těchto kategoriích exceloval rovněž Ioniq 5, který se blýskl rovněž v hodnocení bezpečnostních asistenčních systémů.

Vozy Hyundai jsou vybaveny systémy aktivní bezpečnosti a asistenčními funkcemi Smart Sense. Rozšířená bezpečnostní výbava zcela nového modelu Tucson nyní zahrnuje kromě sedmi airbagů také Asistent pro jízdu po dálnici Highway Driving Assist (HDA), kamerového asistenta pro sledování slepého úhlu Blind-spot View Monitor (BVM), Aktivní sledování mrtvého úhlu Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) a Autonomní nouzové brzdění Forward Collision-Avoidance Assist (FCA). HDA na dálnici reguluje rychlost jízdy, udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a zasahuje do řízení, aby vůz zůstal ve svém jízdním pruhu. BVM ukazuje na panelu sdružených přístrojů situaci za vozem při zapnutí ukazatelů směru. BCA monitoruje situaci po stranách a vzadu. Jakmile detekuje vozidlo, upozorní řidiče a v případě potřeby aktivuje brzdy na jedné straně vozu. Funkce FCA autonomně brzdí, aby zabránila kolizím s vozidly, chodci a cyklisty. Nyní zahrnuje také funkci pro odbočování na křižovatce. Rozšířená ochrana zahrnuje prevenci kolizí při odbočování vlevo na křižovatce.



Tucson si vedl velmi dobře v kategoriích ochrany dospělých a dětí.


IONIQ 5 je prvním modelem značky vybaveným Asistentem pro jízdu po dálnici HDA 2. Díky němu je jízda na dálnici komfortnější, jelikož kombinuje funkce chytrého tempomatu NSSC (Navigation-based Smart Cruise Control) propojeného s navigačním systémem a Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist) a využívá funkce autonomní jízdy úrovně 2. Systém používá přední kameru, radarové senzory a navigační data pro regulaci rychlosti a směru jízdy i pro udržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Navíc pomáhá řidiči při změně jízdního pruhu.
 
Publikováno: 29. 10. 2021 | Počet přečtení: 583