Továrna v Maubeuge pro různé značky
V továrně pojíždí po výrobních linkách několik modelů: Renault Kangoo, Mercedes Citan a Nissan Townstar. Továrna v Maubeuge se stala střediskem výroby lehkých užitkových vozů Aliance. Je dokonalým znázorněním win-win strategie spolupráce členů Aliance a jejích partnerů.
Historie továrny v Maubeuge se začala psát v roce 1969. Společnost Société des Usines Chausson (SUC), subdodavatel automobilového průmyslu, zakoupila pozemky na periferii města pro výstavbu továrny. Zaměřila se na výrobu a tvarování plechů. V roce 1971 přibyly lakovna, montážní hala a úpravna – tehdy poprvé vyjely z továrny modely R15 a R17.
Renault následně vykoupil podíly v SUC. Z továrny v Maubeuge vznikla 1. července 1981 Maubeuge Construction Automobile (MCA). Její historie je vroubena více než 20 modely včetně ikonických Renault 12, Renault 18, opominout nelze ani Fuego a Renault 21 Médaillon a Nevada.
Revoluce Kangoo
Velký obrat nastal v roce 1993 díky reorganizaci areálu a významným investicím. Důsledkem realizace tohoto plánu bylo rozhodnutí o výrobě modelu Kangoo, lehkého užitkového vozu i v osobní verzi ludospace pro soukromníky, vyráběného od roku 1997.
Kangoo, který příští rok oslaví 25. výročí, se rychle stal kultovním modelem a prodává se téměř v celém světě včetně Japonska. Okamžitě získal soukromníky, řemeslníky, ale také majitele firemních flotil. Je referencí ve svém segmentu s téměř 4 miliony vyrobených vozů, z toho 70 000 v elektrické verzi. Přesvědčil nejen klienty všech kontinentů, ale i další výrobce.
Továrna byla uznána jako středisko výtečné výroby užitkových vozů v roce 2012: Alliance a Daimler se rozhodli spojit své zájmy s cílem rozšířit nabídku výrobků, optimalizovat dostupné zdroje a vyvíjet inovativní technologie, nezbytné pro dnešní i budoucí automobily. Na výrobních linkách se tak vedle Kangoo objevil i Mercedes Citan.
Mezitím se do Maubeuge pozvala další značka Aliance, z čehož vzniklo v roce 2019 nové strategické partnerství s Nissanem, jako synonymum neustále posilované dynamické spolupráce v rámci Aliance, za účelem výroby modelu NV250, odvozeného z tehdejšího Kangoo.
Pracovní nástroje XXL a elektrifikace
Za účelem zařazení nových verzí všech tří značek továrna přebudovala své výrobní haly a zlepšila ergonomii a kvalitu pracovišť. Byla instalována impozantní lisovací linka XXL, největší mezi všemi továrnami Aliance, pro tvarování velkorozměrových dílů. Do výroby plechů bylo nasazeno přes 630 nových robotů pro montáž karoserií, jakož i četná pomocná zařízení usnadňující manipulaci s díly.