asseco Aimtec murr

CZ LOKO dodá do Běloruska 20 nových lokomotiv

Akciová společnost CZ LOKO dodá do Běloruska 20 dvounápravových asynchronních lokomotiv řady 719/TMЭ3. Smlouva s národním dopravcem, Běloruskou státní železnicí, byla podepsána v první polovině října, hodnota kontraktu dosahuje téměř 500 mil. Kč. Moderní posunovací motorová lokomotiva řady 719/TMЭ3 představuje původní český produkt - byla vyvinuta a vyrobena společností CZ LOKO. První stroj bude běloruským železnicím předán už koncem listopadu, další postupně do roku 2014. 

 

„V době, kdy železniční průmysl v Česku i v eurozóně stagnuje, jde o velký úspěch. Těší mě o to víc, že jde o lokomotivu, jejíž vývoj částečně financoval v rámci projektu Výzkum a vývoj modulových dvounápravových dieselelektrických lokomotiv i český stát. Takže tyto prostředky byly opravdu smysluplně vynaloženy. Navíc nám tento projekt pomohl k vývoji nové čtyřnápravové dieselelektrické asynchronní lokomotivy řady 744, kterou jsme letos už představili na několika železničních veletrzích,“ říká generální ředitel CZ LOKO Josef Bárta.
Komponenty pro nové širokorozchodné lokomotivy 719/TMЭ3 se budou vyrábět v závodech CZ LOKO a montovat a oživovat v Bělorusku. Podobně je konstruována i smlouva mezi CZ LOKO a Běloruskou státní železnicí z roku 2011 na dodávku 49 kusů modernizovaných lokomotiv ČME3 v letech 2011 až 2014. „Je to způsob jak zapojit místní průmysl do zakázek. Stejně postupujeme v Litvě, Lotyšsku nebo Ruské federaci. Zjednodušeně řečeno, nevyvážíme jen „železo“, ale zároveň i své know-how. To je pro Česko velmi důležité,“ dodává Josef Bárta.
Nová lokomotiva řady 719/TMЭ3 je určena pro lehkou a středně těžkou posunovací službu, může být ale použita i pro lehké traťové výkony. Pojezd tvoří dvě vypružená dvojkolí, každému přísluší asynchronní trakční motor, stroj je vybaven elektrodynamickou brzdou. Zdrojem energie je motorgenerátor tvořený spalovacím motorem Caterpillar. Ve věžové, klimatizované kabině, umístěné ve středu vozidla, jsou dva plnohodnotné pulty strojvedoucího. Provozní náklady, především spotřeba nafty a náklady na údržbu, stejně jako jízdní vlastnosti a ekologie jsou proti starším, stále používaným lokomotivám, nesrovnatelně lepší. Lokomotivy řady 719/TMЭ3 tak představují velký kvalitativní skok oproti současným posunovacím strojům, např. řady 714, které používají České dráhy.

 

 
Publikováno: 30. 10. 2012 | Počet přečtení: 1641