asseco Aimtec murr

Renault: K jízdě není zapotřebí silnice

K oslavě 60. výročí modelu 4L se značka Renault spojila s design hubem TheArsenale, aby vytvořila futuristický showcar AIR4, novou interpretaci tohoto ikonického modelu.

 
Původní Renault 4 byl jednoduchý, efektivní a víceúčelový vůz, vyráběný v letech 1961 až 1992. Za 30 let výroby modelu Renault 4L bylo prodáno více než 8 milionů těchto vozů ve více než 100 zemích. Tento model je více než vozidlo, je to skutečná ikona.

K oslavám jeho 60. výročí vyvíjel Renault po celý rok různé iniciativy. Pro zakončení v plné kráse se značka rozhodla spojit s designovým centrem TheArsenale, aby vytvořila showcar, který představuje futuristickou a odlišnou interpretaci modelu 4L.

Vůz „modré džíny”, jak ho popsal bývalý ředitel skupiny Renault Pierre Dreyfus, je skutečná ikona sloužící rodinám, živnostníkům, ale také četnictvu a poště. Pomohl také několika generacím začínajících mladých řidičů a řidiček při zaučování do silničního provozu.

Jeho hodnoty a přednosti přesvědčily designové centrum TheArsenale ke spolupráci s Renaultem, aby znovu vytvořili model 4L pro jízdu na neviditelných dálnicích nad našimi hlavami.

Létající Renault 4 – AIR4

Výsledek designového studia nemá obdoby. AIR4 je symbolem nezávislosti a volnosti, čelícím zhoršování podmínek provozu, slepé uličce, do níž míříme, a volnému prostoru na obloze. Model AIR4 se tak dožaduje vzduchu jako silnice budoucnosti.

Co se týče designu, AIR4 je výsledkem nové interpretace retro ikony tvůrci TheArsenale, vzdálené klasickým zákonitostem moderních vozů. Vůz je kompletně vyroben z uhlíkových vláken, zachovává stejné linie a prostornost jako původní 4L a současně nabízí nové dynamické schopnosti. Konstrukce byla kompletně přepracována, aby zohlednila nové aspekty, jako je tah a stoupavost, což si vyžádalo hodiny výpočtů a testování. Díky technikám generativního designu a umělé inteligenci mohli inženýři TheArsenale otestovat několik terabytů dat, aby zlepšili a vytříbili nápady designérů, ještě než začnou první zkoušky v reálu.



AIR4 nepotřebuje k jízdě silnici. Používá čtyři zdvojené vrtule, každou v jednom rohu vozidla. Podvozek je umístěn ve středu rámu a řidič se může usadit v účelové kabině zvednutím nově pojaté karoserie R4 směrem vzhůru, upevněné v přední části.

Z technického hlediska je AIR4 napájen polymerovými lithiovými bateriemi o kapacitě 22 000 mAh, které dodávají celkový výkon 90 000 mAh. Vozidlo může dosáhnout maximální rychlosti 26 m/s při horizontálním pohybu při náklonu 45° za letu a maximálního náklonu až 70°. Může letět ve výšce až 700 m se vzletovou rychlostí 14 m/s, omezenou z bezpečnostních důvodů na 4 m/s, a s přistávací rychlostí 3 m/s. AIR4 vyvíjí maximální vektorový tah 380 kg, tedy každá vrtule 95 kg. AIR4 byl projektován, vyvinut a sestaven kompletně ve Francii, v prvním evropském technologickém parku Sophia Antipolis na Côte d’Azur.

Tento vůz je prvním výtvorem divize Road to Air, pro niž se dopravní síť budoucnosti nachází ve vzduchu. AIR4 je výtvorem představivosti Patrice Meignana, generálního ředitele a zakladatele TheArsenale, který se snažil vytvořit nový druh vozidla, který vzbudí emoce, zvýrazní identitu značky a potěší.



Po listopadové digitální prezentaci bude AIR4 představen až do konce roku v srdci Paříže, v budově Atelier Renault na Champs Élysées, vedle ostatních historických verzí Renaultu 4. Začátkem r. 2022 se vypraví na americkou půdu, do Miami a následně do New Yorku, poté se zastaví v Macau.
 
Publikováno: 30. 11. 2021 | Počet přečtení: 645