Průkopnické centrum Seat pro vývoj akumulátorů
Společnost Seat otevřela nové centrum TCE (Test Center Energy) zaměřené na výzkum a vývoj akumulátorů pro elektromobily a externě nabíjitelné hybridní vozy. Investice do TCE přesáhly částku 7 mil. eur.
Tento cíl je součástí plánu „Future: Fast Forward“, jehož prostřednictvím hodlá Seat společně s koncernem VW vybudovat ze Španělska přední evropské centrum elektromobility, a stane se také prostorem pro inovace, spolupráci a výzkum a bude nabízet školení mladým zaměstnancům v oblasti výroby elektromobilů.
Nejmodernější technologie pro testování
Zkušební centrum pro napájení elektrických pohonů bylo vybudováno za pouhých 18 měsíců na ploše 1500 metrů čtverečních. Jeho součástí jsou různé prostory pro ověřovací zkoušky akumulátorových modulů s nejvyspělejší technologií chemického složení článků, které pokrývají kompletní rozsah elektrických napětí používaných v automobilovém průmyslu.
V současnosti se zaměřuje na akumulátory pro vozidla na platformách MEB (elektromobily) a MQB (hybridní vozy) a na různé nabíječky používané ve všech elektrifikovaných vozidlech.
Při testech lze využívat celkový výkon 1,3 MW, což je ekvivalent současného používání všech elektrických zařízení v 350 domácnostech nebo nabíjení více než 100 000 mobilních telefonů. Ve zkušebních provozech pracuje více než 25 vysoce kvalifikovaných odborníků. Ročně uskuteční až 6000 kompletních ověřovacích analýz funkcí vysokonapěťových systémů (akumulátor, nabíjení, bezpečnost). Sady akumulátorů absolvují v průměru více než 17 500 hodin testování, aby byla zajištěna jejich optimální výkonnost za všech podmínek a po celou dobu jejich životnosti.
V novém centru je také dílna vybavená a dimenzovaná pro testování až osmi elektrifikovaných vozidel současně. V dílně probíhají testy napájecích systémů, bezpečnosti funkcí a funkční integrace veškeré elektroniky hybridně nebo elektricky poháněných automobilů. Jen zkušebna bezpečnosti vysokonapěťových systémů uskuteční 1750 testů ročně.
K dispozici je i několik klimatických komor, v nichž se testují sady a moduly akumulátorů za extrémních teplot v rozsahu od -25 do +55 °C. Tím se simulují různé podmínky, s nimiž se vůz může v průběhu svého životního cyklu setkat.