rossleor asseco murr

Prodejci aut hledají cesty jak udržet prodeje

Současná situace spojená s nedostatkem nových a ojetých vozů na trhu a zároveň zvýšení provozních nákladů nutí prodejce hledat nové možnosti. Podle informací z několika zdrojů zastoupení automobilových značek se situace ani v tomto novém roce nezlepší.

 
Aut bude stále nedostatek a prodejci tak budou muset hledat stále nové příležitosti, jak tuto nelehkou dobu přežít. Vyplývá to z průzkumu provedeného společností TradeBlock, která provozuje autoportály v rámci skupiny CARonlineMix.cz a on-line CRM systém CARdinal.cz, který propojuje autobazary a autosalony.

Zákazník, ať už firma nebo koncový spotřebitel, hledá a bude hledat příležitost, jak realizovat naplánovanou obměnu svého vozu nebo vozového parku. Pro většinu zákazníků je totiž důležité vůz včas vyměnit, aby kvůli narůstajícím kilometrům nerostly náklady na provoz a neklesala cena a prodejnost vozu. S ohledem na prognózu dodávky nových vozů budou motoristé hledat alternativy v podobě zánovních vozů nebo objednávek nových vozů, u kterých je v některých případech doba dodání až koncem roku 2023.

Současnou situaci potvrdil i jeden z významných prodejců Peugeot. „Aktuálně disponujeme jen jedním skladovým vozem a neočekáváme, že v následujících 3 až 4 měsících získáme nějaký další. Standardně jsme měli na skladě vozy v celkové hodnotě 80 až 100 milionů korun. Obáváme se, že i po návratu k „normálnímu“ stavu bude situace odlišná od stavu, který jsme zažívali před 2 lety. Navíc lze očekávat, že aktuální problémy se výrazně projeví zejména v následujícím období, kdy se samozřejmě úbytek nově prodaných vozů promítne i do poklesu objemu servisních služeb,” komentuje aktuální situaci Ing. Miroslav Havel, ředitel Peugeot Federal Cars.



„Nyní je situace taková, že prodejce nemusí o zákazníka bojovat, jelikož ví, že auto, které má na skladě, ihned prodá. Z hlediska dalšího vývoje je ale nutné, aby byl ke každému zákazníkovi prodejce vstřícný a právě v této době mu pomohl vyřešit jeho potřeby. Vytvoří si s ním tak osobní a dlouhodobý vztah. Jakmile se situace s novými vozy dostane do “normálu”, bude tak mít vytvořenou základnu zákazníků, se kterou pak bude moci dále pracovat a bude mít náskok před ostatními,” říká organizátor soutěže AutoProcejceRoku 2022.

Soutěž má za úkol pomoci zákazníkovi vybrat si prodejce, který mu díky hodnocení poskytne kvalitní službu, tj. postará se o něj od A do Z v jakékoliv době. Akce tak dává prostor prodejcům a majitelům autosalonů a autobazarů pracovat na propagaci kvality svých služeb spojených s konkrétním jménem. Ať už konkrétního prodejce, přijímacího technika, nebo manažera autosalonu či autobazaru. Soutěž zároveň podpoří prostřednictvím marketingového nástroje CARonlineMIX a systémového nástroje CARdinal jak příjem aut do prodeje, tak jejich prodej a zároveň systémově propojí všechny zúčastněné strany. V praxi to pak funguje tak, že když jeden prodejce získá poptávku od zákazníka, na kterou aktuálně nemá nabídku, systém CARdinal ho propojí s jiným prodejcem, který odpovídající nabídku má a udělají společný obchod.



„Kdo nyní nebude lépe pracovat se svými zákazníky, bude si v budoucnu od začátku budovat novou klientelu a bude mít na trhu horší postavení,” dodává organizátor soutěže Tomáš Rezek.
 
Publikováno: 4. 1. 2022 | Počet přečtení: 671