Firmy plánují investice do vodíku
Čtyři pětiny energetických firem plánují investice do vodíkových technologií a 31 % ropných a plynárenských společností, dodavatelů energie a specialistů na obnovitelné zdroje uvedlo, že již aktivně provozuje technologie modrého či zeleného vodíku.
Dvě třetiny manažerů považují vodík za nejatraktivnější růstovou příležitost v energetickém odvětví, těsně za bateriovými úložišti (69 %). Zhruba 58 % vidí potenciál v energetické účinnosti a 56 % v elektrifikaci.
Největší výzvou na trhu s vodíkem jsou podle energetických podniků dodávky a skladování vodíku, absence infrastruktury a obavy ohledně veřejné bezpečnosti. Celkově nevyjadřovaly takové obavy týkající se složitosti distribuce vodíku nebo nejistoty ohledně cen. Podle jejich názoru je stávající infrastruktura dodávek zemního plynu a zkapalněného zemního plynu dobrým technickým základem pro přepravu vodíku a jsou si jisti, že zelený nebo modrý vodík budou již brzy cenově konkurenceschopné.
Toyota založila investiční fond
Do vodíkových technologií a jejich vývoje investuje např. také automobilka Toyota, která už na trhu nabízí první sériově vyráběné osobní auto na vodík, Toyotu Mirai. Nedávno představila vodíkový kamion nebo nákladní auto Project Portal Alpha, které od spuštění provozu v dubnu 2017 ujelo už několik desítek tisíc kilometrů a s výjimkou vodní páry neprodukovalo žádné emise.
Kromě Mirai a kamiónů postavila Toyota například také vodíkovou loď. Nedávno také založila investiční fond Toyota Ventures Climate Fund na podporu inovativních nápadů zaměřených na boj s globálním oteplováním.