rossleor asseco murr

DB Schenker elektrifikuje autopark

Strategické partnerství DB Schenker s výrobcem elektrických užitkových vozidel Volta Trucks má za cíl urychlit elektrifikaci vozového parku logistického giganta. Předběžná objednávka čítá 1500 elektrických nákladních vozidel Volta Zero.

 
Firma na jaře a v létě otestuje první prototyp kamionu Volta Zero v reálném provozu a vzniklé poznatky budou zapracovány do sériové výroby 1470 nových vozidel. Implementace vozidel bude zahájena na 10 místech v 5 zemích a v rámci partnerství bude vytvořena i specifikace pro dříve oznámenou 12 tunovou variantu a provede se testování s cílem urychlit nasazení vozidel a vyškolit řidiče. Firmy také plánují společně prozkoumat možnosti využití této technologie pro potenciální rozšíření další nabídky.

Volta Zero s nosností 16 tun a dojezdem 150 až 200 km se zatím používá v evropských terminálech DB Schenker k přepravě zboží z distribučních uzlů do center měst a městských oblastí, kde se uplatní inovativní design, který především zohledňuje bezpečnost a zároveň uhlíkově neutrální provoz. První prototyp Volta Zero byl představen v září 2020 a první vozidla by měla být v provozu u zákazníků v polovině roku 2022.

Podle výrobce jde o první plně elektrické 16 tunové vozidlo na světě, které bylo navrženo pro městskou logistiku, přičemž koncept již od začátku počítal s elektrickým pohonem, což je velkou výhodou v bezpečnosti vozidel, řidičů i chodců. Odlehčuje ovzduší v městských centrech a bere ohledy na životní prostředí (při používání elektrovozu bude společnost DB Schenker schopna do roku 2025 snížit uhlíkovou stopu přibližně o 1,2 mil. tun CO2), ale i na komfort řidiče.



Díky odstranění spalovacího motoru sedí řidič ve středu s mnohem nižší výškou sedadla než u běžného nákladního vozu, přičemž tato konstrukce spolu s konstrukcí kabiny ve stylu „skleníku“ poskytuje široký výhled v rozsahu 220 stupňů a minimalizuje nebezpečné mrtvé úhly.
 
Publikováno: 7. 1. 2022 | Počet přečtení: 633