rossleor asseco murr

Lokomotivy Vectron s dieselovým modulem

Český železniční dopravce ČD Cargo objednal od společnosti Siemens Mobility dvě střídavé elektrické lokomotivy Vectron AC s Diesel Power Modulem (DPM). Lokomotivy plánuje dopravce využít v oblasti nákladní dopravy v ČR, Rakousku, Německu, Maďarsku a na Slovensku.

 
ČD Cargo už provozuje v rámci své flotily 12 vlastních lokomotiv Vectron MS a další má prozatím v pronájmu. Nyní jde o první objednávku lokomotiv, které lze provozovat buď v režimu napájení z elektrického trakčního vedení 15 kV, resp. 25 kV (závislá elektrická trakce, jmenovitý trakční výkon 6400 kW), nebo v režimu tzv. Last Mile, pro překonání konečného úseku bez trakčního vedení. K tomu jsou lokomotivy vybaveny modulem DPM tvořeným dieselelektrickým soustrojím, umístěným s příslušenstvím a palivovou nádrží v lokomotivě, který umožňuje dodávat trakčním a pomocným pohonům lokomotivy elektrickou energii (nezávislá dieselelektrická trakce, výkon spalovacího motoru 180 kW).

Jak uvedl generální ředitel Siemens Mobility ČT Roman Kokšal, Vectron AC s Diesel Power Modulem je investicí do budoucnosti udržitelné železniční nákladní dopravy. Umožňuje pohotově a s nízkými náklady překonat krátké neelektrifikované úseky na začátku či konci cesty nákladního vlaku a díky tomu lze jedinou elektrickou lokomotivou dopravit nákladní vlak v celé délce jeho cesty bez potřeby užití dalších motorových posunovacích lokomotiv. Tyto lokomotivy jsou proto účinným nástrojem k převedení nákladní dopravy ze silnic na železnici, čímž přispívají k zásadnímu snížení a spotřeby energie i emisí CO2 a zdraví škodlivých látek.



Vectron AC s modulem DPM umožňuje zejména překonání posledního úseků bez trakčního vedení, tzn. „Last Mile“, což eliminuje potřebu dodatečné posunovací dieselové lokomotivy a šetří tak čas a náklady.
 
Publikováno: 14. 1. 2022 | Počet přečtení: 721