O externě nabíjitelné hybridní vozy (PHEV) je největší zájem
Podle dat Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA, mají tři z deseti automobilů prodaných v EU hybridní pohon. Údaje ACEA potvrzují rostoucí trend prodeje vozidel s alternativními technologiemi pohonu, což vyvolává řadu otázek u motoristů.
Jaký mají vozy PHEV dojezd na elektrický pohon?
César Méndez, vedoucí výzkumu a vývoje hybridních vozů ve společnosti Seat, zdůrazňuje, že výhoda vozů PHEV spočívá v tom, že nabíjení jejich akumulátorů není závislé na spalovacím motoru. Vůz je vybaven nabíjecí zásuvkou, aby mohl být každé ráno před jízdou kompletně nabitý. Například Seat Tarraco e-HYBRID má na elektrický pohon dojezd 49 kilometrů. To postačuje k tomu, aby bylo možné absolvovat každodenní jízdy ve 100% elektrickém režimu.
Jsou hybridní vozy vhodné pro cestování na velké vzdálenosti?
„Rozhodně ano,“ odpovídá César. Díky efektivní kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru lze bez problému překonávat i střední a velké vzdálenosti. V případě modelu Seat Tarraco e-HYBRID je celkový dojezd 730 kilometrů.
Jak dlouho trvá nabíjení?
Všechno závisí na druhu kabelu a maximálním nabíjecím proudu. Dobrou volbou pro domácí nabíjení je nástěnná nabíječka Seat Wallbox, kde za optimálních podmínek lze nabít vůz za pouhé tři a půl hodiny.
Jak funguje rekuperace kinetické energie?
„Dvěma způsoby,“ vysvětluje César. Jednak při uvolnění pedálu plynu začne elektromotor pracovat jako generátor, který využívá setrvačnost vozidla. V druhém případě při sešlápnutí pedálu brzdy funguje elektromotor na prvním úseku jako generátor, a zpomaluje tak vozidlo. Říkáme tomu rekuperační brzdění.
Jak hybridní vozy fungují za nízkých teplot?
„I v případě, že teplota vysokonapěťového systému klesne pod -10 °C, zůstane spalovací motor funkční, a elektromotor začne fungovat, jakmile se za jízdy ohřeje,“ doplňuje nakonec César. Video je k dispozici ZDE.