Peugeot zahájil výrobu vodíkového modelu
Do historie značky se zapsalo datum 13. prosince 2021, jako nový milník. Z výrobní linky totiž sjel vůbec první sériový vůz Peugeot na vodíkový pohon. Peugeot tak bude v segmentu užitkových vozů nabízet vedle konvenčních a elektrických verzí také variantu poháněnou vodíkovými palivovými články (hydrogen full cell).
Dodávka je schopna natankovat vodík za 3 minuty pro dojezd více než 400 km dle WLTP a disponuje také nabíjecí zásuvkou pro vysokonapěťovou baterii.
Pro vodíkovou dodávku Peugeot je charakteristické dokonalé zabudování celého systému „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric“ do motorového prostoru a podvozku. Toto řešení nevyžaduje žádný kompromis z hlediska objemu nákladu. Nízké těžiště vozu je současně zárukou stability, bezpečnosti a obratnosti.
Model e-Expert Hydrogen, jehož sériová výroba byla zahájena na konci letošního roku, se stává novým symbolem strategie značky „Extended power of choice“. Ta umožňuje každému zákazníkovi vybrat si z široké nabídky motorů ten, jenž nejlépe vyhovuje jeho potřebám.
Elektrická verze s vodíkovými palivovými články je důkazem rychlého zavádění elektrifikované nabídky řady Expert. Zahájení výroby přichází pouhých 15 měsíců po uvedení modelu e-Expert s bateriovým pohonem na trh v roce 2020. Připomeňme, že model e-Expert byl na začátku roku 2021 vyhlášen Mezinárodní dodávkou roku (International Van of The Year) a je šestým vozem značky Peugeot, který toto prestižní ocenění od roku 1992 získal.
Peugeot e-Expert Hydrogen vychází z bateriového modelu e-Expert. Vyrábí se ve Francii, následná přestavba probíhá v německém Rüsselsheimu na výrobních linkách kompetenčního centra skupiny Stellantis zaměřeného na vodíkovou technologii.
Inovací nového vozu e-Expert Hydrogen je systém „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric“, který tvoří: palivový článek, jenž díky vodíku v nádrži vyrábí elektřinu potřebnou k pohonu vozidla; vysokonapěťová lithium-iontová baterie s kapacitou 10,5 kWh; baterii lze dobíjet z elektrické sítě a v určitých fázích jízdy napájí také elektromotor.