asseco Aimtec murr

Poslední model LFA

V polovině prosince loňského roku vyjel z výrobních prostor TMC závodu Motomachi poslední model Lexus LFA. Šlo o plánovaný pětistý kus supersportů LFA. Lexus tímto uzavřel jednu ze svých klíčových kapitol, díky které se podařilo změnit způsob, jakým zákazníci vnímají a chápou tuto automobilovou značku.

 

Poznatky a vášeň spojená s konstrukcí a výrobou supersportu světové třídy se již odráží v modelech, které Lexus v poslední době uvedl na trh – v rámci celé modelové řady, a to nejen u provedení s označením F Sport. V tomto směru lze říci, že duch modelu LFA bude žít dále. Bude se na něj vzpomínat jako na vůz, který symbolizoval počátek zásadní proměny značky Lexus.
Na počátku byla vlastní výroba komponent z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Tento materiál byl ve velké míře uplatněn ve sportovním modelu LFA. Šlo o poznatky, které najdou využití v budoucích modelech. Velkou předností materiálu CFRP je jeho výjimečná pevnost, tuhost a nízká hmotnost, což do výroby supersportů přineslo skutečný průlom. 
„Posledních deset let jsem žil pouze a jenom supersporty,“ vzpomíná Haruhiko Tanahashi, hlavní konstruktér modelu LFA. „Konkrétně jedním z nich - modelem LFA. Jen málo lidem se dostane takové příležitosti, jako se podařilo nám: stvořit supersport světové třídy zcela od začátku, od naprosto čistého listu papíru.“
Výroba v LFA Works byla zahájena přesně před dvěma lety, 15. prosince 2010, a zapojil se do ní tým přibližně 170 speciálně vybraných pracovníků Takumi, kteří se zabývali výrobou komponent, montáží a lakováním vozidla. Vysoce výkonný supersport Lexus LFA se vyráběl pouze jeden denně.

 

 
Publikováno: 16. 1. 2013 | Počet přečtení: 1615