rossleor asseco murr

Nejmodernější zkušební dráha pro testování na mokru

Společnost Bridgestone otevřela novou zkušební dráhu pro testování ovladatelnosti na mokrém povrchu na svém evropském zkušebním polygonu EUPG (European Proving Ground) nedaleko Říma v Itálii.

 
Zkušební dráha, která si vyžádala investici ve výši 3 mi. Eur, byla před výstavbou navržena ve virtuálním prostředí a umožňuje testovat prémiové pneumatiky za různých povětrnostních podmínek tak, aby u nich byly zajištěny optimální provozní vlastnosti na mokru.

Vytvořit nejmodernější zkušební dráhu pomohly také analýzy odpovědí a dat získaných od výrobců vozidel a zkušebních jezdců EUPG, virtuální simulace i modulární přístup v jednotlivých oblastech designu a vývoje. Výsledkem je např. nový povrch, vylepšené uspořádání a efektivnější využívání vody.

Povrch zkušební dráhy byl navržen ve spolupráci s univerzitou v Pise. V jeho složení jsou obsažena pečlivě vybraná plniva, která jsou odolnější vůči opotřebení. To je obzvlášť přínosné z hlediska konzistence v čase. Tím je zajištěno konstantní tření spolu s vyšší úrovní adheze, což usnadňuje vyhodnocování celkových provozních vlastností pneumatik. To umožní výrobci vyvíjet a testovat prémiové pneumatiky, které splňují požadavky zákazníků.



Díky virtuálnímu vývoji, který využíval simulace zkušební dráhy a detailní optimalizaci designu před zahájením výstavby, nabídl projekt významné výhody, poněvadž umožnil předem vyhodnotit různé scénáře a následně vybrat nejlepší možnou konfiguraci. Nový zavlažovací systém s 6 km potrubí dokáže odvádět vodu zpět do nádrže s objemem 4 miliony litrů. Díky tomu je možné recyklovat až 90 % vody, a ještě více tak snížit vliv nové zkušební dráhy na životní prostředí.

Bezpečnost má na zkušební dráze vysokou prioritu. Argex (expandovaný jíl) v únikových zónách pomáhá zkracovat brzdné dráhy v místech, kde je to nejvíce zapotřebí. Výstavba nové zkušební dráhy byla také příležitostí k zavedení nového systému řízení bezpečnosti EUPG, který přinesl zlepšení celkové úrovně bezpečnosti.

Nový systém umožňuje zcela digitální a automatizované řízení provozu na zkušebních dráhách polygonu. Zkušební jezdci dostávají potřebné informace v reálném čase. Preventivní bezpečnostní upozornění jsou navíc zobrazována na displeji prostřednictvím vizuálních řídicích panelů, a jejich dodržování je vynucováno automatickými hlasovými zprávami. Tím je zajištěno, aby se řidiči mohli zcela soustředit na řízení a současně dostávali důležité bezpečnostní informace. Mezi další nové funkce patří digitální přístup ke všem zkušebním dráhám na polygonu prostřednictvím registrovaných povolení, ve spojení s virtuálními bránami, které pomáhají řídit specifické zóny.



Jako jeden z nejvyspělejších zkušebních polygonů ve světě pneumatik je navržen specificky pro testování pneumatik a disponuje nejmodernější technickou výbavou. Různé specifické materiály a jejich kombinace vytvářejí širokou škálu povrchů, reprezentující téměř všechny silniční podmínky v Evropě. Na polygonu byla rovněž vyvinuta patentovaná technologie virtuálního vývoje pneumatik.
 
Publikováno: 3. 2. 2022 | Počet přečtení: 668