rossleor asseco murr

Porsche představuje Macan T

Do modelové řady SUV Macan přibyl nový derivát s velmi dynamickým nastavením – Macan T. Jde o první sportovní vůz Porsche s více než párem dveří, který se může pochlubit speciálním označením T, do té doby vyhrazeném pouze pro modely 911 a 718.

 
Magické písmeno T symbolizuje jedinečnou formu dynamické jízdy u Porsche již od roku 1960. Znamená „Touring“ a označuje modely nabízející mimořádně autentický zážitek z jízdy díky přesnějšímu naladění, exkluzivní výbavě a efektivním motorům.

V souladu s duchem Porsche 911 T z roku 1968 se i nový Macan T vyznačuje obzvláště dynamickým nastavením, lehkostí danou dvoulitrovým čtyřválcem turbo a kombinací atletického designu s paletou sportovních prvků výbavy ideální pro sportovní styl jízdy. Tento koncept staví Porsche Macan T někam mezi Macan a Macan S.

Novinka disponuje lehkou váhou pro agilní jízdu: čtyři válce, dva litry, turbo a 265 koní. Tato esence skvělé agility, nízké hmotnosti a kompaktní stavby vytváří v novém Porsche Macan T celek, který balancuje v ideálním poměru hmotnosti a výkonu. Ve srovnání s motorem 2,9 litru biturbo V6 v modelech S a GTS ušetří čtyřválec na přední nápravě Macanu T podstatných 58,8 kg. To znamená nejen zlepšení dynamiky v přímce, ale také ovladatelnosti a ochoty k zatáčení.



Disponuje výkonem 195 kW a točivým momentem 400 Nm. Motor přenáší svoji sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím dvouspojkové automatické převodovky PDK se sedmi stupni, která se vyznačuje velmi rychlou změnou převodových stupňů. Mimořádně plochá křivka motoru zajišťuje dostatek točivého momentu ve všech otáčkách a okamžité zrychlení. Pokud je Macan T vybaven standardním paketem Sport Chrono včetně přepínače jízdních módů a tlačítka Sport Response, akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h.

Jde o jediný model Porsche, který standardně kombinuje ocelové pružení s adaptivními tlumiči Porsche Active Suspension Management a podvozek snížený o 15 mm. Tužší přední stabilizátor a pevnější naladění podvozku bylo optimalizováno pro dosažení sportovnějších jízdních vlastností a ještě agilnější ovladatelnosti.



Pohon všech kol byl adaptován na sportovnější naladění a preferuje zadní nápravu. Přidáním vzduchového odpružení lze dosáhnout snížení podvozku o dalších 10 mm (příplatková výbava a zároveň novinka pro čtyřválcové modely Macan). Systém Porsche Vectoring Plus (PTV Plus) byl rovněž přenastaven s preferencí dynamičtějších jízdních vlastností modelu T.
 
Publikováno: 18. 2. 2022 | Počet přečtení: 701