Slibná první zpětná vazba od uživatele
Citroën ë-Jumpy Hydrogen představuje nový krok v strategii elektrifikace značky a doplňuje řadu lehkých užitkových vozidel s nulovými emisemi v portfoliu značky Citroën.
Společnost Suez Carcassonne používala ë-Jumpy Hydrogen v průběhu ledna. Její ohlasy na toto první užitkové vozidlo s palivovými články jsou velmi pozitivní a poukazují na to, jak skvěle funkce vozu vyhovují tomu, co od něj zaměstnanci požadují.
Vodíková technologie kombinuje lithium-iontovou baterii s palivovým článkem napojeným na vodíkové nádrže. Při kontaktu vodíku a vzduchu s katalyzátorem se v palivovém článku vyrábí elektřina, která pohání elektromotor, a jediným uvolňovaným zbytkem je vodní pára. V porovnání s baterií je proto palivový článek považován spíše za měnič energie než za zařízení pro její ukládání.
Díky dlouhému dojezdu 400 km a rychlému doplňování paliva, které zajišťuje trvalou provozuschopnost vozidel, umožňuje velkou všestrannost. Naplnění nádrží u místní stanice s tlakem 350 barů trvá pouhé tři minuty pro polovinu nádrže (nebo tři minuty pro plnou nádrž u stanice s tlakem 700 barů). Baterie o kapacitě 10,5 kWh, která slouží jako rezerva na 50 km, když jsou vodíkové nádrže prázdné, se jednoduše třikrát až pětkrát týdně dobíjí v noci přes standardní 220 V zásuvku.
Vozidlo poskytuje díky hybridní elektro-vodíkové technologii velký fyzický i psychický komfort. Uživatel může s klidem provádět veškerou potřebnou činnost, aniž by se musel zabývat dojezdem a schopností naložit náklad.
ë-Jumpy Hydrogen nabízí jedinečný požitek z jízdy typický pro elektrický pohon. Pro člověka, který nikdy neřídil elektromobil, je velmi příjemným objevem. Díky celkovému dojezdu 400 km může uživatel podnikat mnoho krátkých cest bez starostí o dobíjení, což splňuje očekávání 44 % zákazníků segmentu kompaktních dodávek, kteří uvádějí, že občas ujedou více než 300 km.
Vodíková technologie představuje nové řešení v oblasti profesionální mobility, které doplňuje vývoj čistě elektrických verzí. Je méně citlivá z hlediska přepravy těžkých nákladů, rychlosti jízdy a klimatických podmínek, jako jsou teploty pod bodem mrazu, které snižují dojezd. Jeho exotermický systém navíc vytváří teplo, které zlepšuje tepelný komfort. Dojezd je méně citlivý na výkyvy, což umožňuje lepší plánování činnosti.
Nosnost zůstala zachována. Užitný objem vozu je stejný jako u verze se spalovacím motorem (5,3 m3 u verze M a 6,1 m3 u verze XL). Jeho užitečné zatížení a maximální hmotnost přívěsu může u obou verzí dosáhnout jedné tuny. Užitečná šířka mezi podběhy kol 125 cm je dostatečná pro nakládání europalet.