rossleor asseco murr

Nissan ukazuje platformu budoucnosti pro EV

Nejnovější architektura elektromobilů z dílny Nissan, platforma CMF-EV, je důležitou součástí strategie elektrifikace značky. Premiéru si odbyde u elektrického coupé-crossoveru Nissan Ariya, který se do Evropy dostane v létě.

 
Platforma CMF-EV, které v Nissanu říkají "kouzelný létající koberec", poskytuje designérům rozsáhlé tvůrčí možnosti, jak nově definovat zážitky řidiče a cestujících. Poprvé se představí u Nissanu Ariya, prvního plně elektrického coupé-crossoveru značky.

Nová platforma, která využívá synergií v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a maximalizuje efektivitu výroby, dává možnost posouvat hranice technických a konstrukčních možností, od výjimečného prostoru (delší kabina v poměru k délce vozidla) až po možnost umístění nejmodernější technologie pohonu e-4ORCE, bude základem pro 15 elektrických modelů do roku 2030.



Konstruktéři vytvořili základ pro koncepci otevřené podlahy a dali platformě CMF-EV rovnou konstrukční lože. Místa pro elektromotory byla vytyčena přímo vedle přední a zadní nápravy, zatímco akumulátory byly navrženy tak, aby byly co nejtenčí a tvořily strukturální podpůrný systém platformy.

Umístění klimatizační jednotky více vpředu a optimalizace polohy předních a zadních sedadel při absenci převodového tunelu umožnily konstruktérům využít veškerý dostupný prostor. Kabina působí hlubokým dojmem prostornosti s větším prostorem pro nohy v celém voze. Prostor v kabině lze ještě více přizpůsobit díky pohyblivé středové konzoli.

Platforma CMF-EV umožňuje použití různých specifikací pohonných jednotek a hnacích ústrojí, včetně nabídky s jedním motorem a dvoumotorové konfigurace e-4ORCE. Tento pohon e-4ORCE je nejpokročilejší technologie řízení všech kol společnosti Nissan. Systém dosahuje díky řadě přesných vstupů motoru a brzd dokonalé rovnováhy mezi silným výkonem a bezprecedentní kontrolou – nabízí řidiči zvýšenou jistotu na různých typech povrchu.



Vozidlo s e-4ORCE poskytuje dynamický zážitek z jízdy a zároveň minimalizuje náklon vozidla při brzdění, přičemž optimalizuje vyvážení brzd mezi přední a zadní nápravou.
 
Publikováno: 9. 3. 2022 | Počet přečtení: 728