Legenda je zpět jako ID. Buzz
Značky Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy představují s novými modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jeden z nejpokrokovějších automobilových konceptů současnosti. Jde o dva modely s nulovými emisemi, které přenášejí design jedné z největších automobilových ikon – modelu T1 do éry elektromobility.
ID. Buzz se bude jako první modelová řada v segmentech MPV a lehkých užitkových vozů vyrábět s neutrální bilancí emisí CO2. V rámci postupně realizované strategie trvalé udržitelnosti je u obou nových modelů použit vysoký podíl recyklovaných materiálů a v jejich interiéru se zcela upustilo od použití pravé kůže. Stejně jako všechny modely rodiny Volkswagen ID. Jsou i nové modely postavené na koncernové modulární platformě MEB pro elektromobily.
Na evropské trhy budou modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo uvedeny na podzim letošního roku s tím, že spuštění předprodeje je plánováno již na červen. Evropské verze budou v době uvedení na trh vybaveny sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z ní je napájen elektromotor o výkonu 150 kW, který pohání kola zadní nápravy.
V obou modelech se protínají nejdůležitější automobilové trendy současnosti, jako je elektromobilita, inteligentní síťové propojení asistenčních a informačních systémů, aktualizace softwaru technologií OTA (Over-the-Air) a kompatibilita se zcela novými koncepty mobility. Výsledkem je nabídka progresivních a mnohostranných MPV a lehkých užitkových vozů. Všechny tyto parametry vizuálně propojuje ikonický vnější design s velkým důrazem na detail.
Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se budou vyrábět v hlavním závodě Hannover. Ten je od roku 2022 zařazen v rámci koncernu do skupiny technicky mimořádně vyspělých závodů, jimž je svěřena výroba elektromobilů. V některých oblastech výroby modelu ID. Buzz dosahuje míra automatizace až 90 %. Souběžně s transformací výrobního závodu dělají velký krok do budoucnosti i zaměstnanci, protože se mění požadované pracovní specializace. Zaměstnanci si v rámci školení osvojují nezbytné know-how pro zacházení s novým hardwarem a softwarem modelu ID. Buzz a rovněž v Hannoveru vyráběného modelu Multivan s plug-in hybridním pohonem.
ID. Buzz není ostatně první Bulli s elektrickým pohonem. Již před 50 lety představil Volkswagen na hannoverském veletrhu model T2 poháněný vzadu uloženým elektromotorem. Maximální dojezd 85 kilometrů však naznačoval, že technologie akumulátorů pro malou sérii těchto vozů ještě nebyla vhodná pro praktický provoz. Avšak již tehdy, v roce 1972, vznikl sen o výhradně elektricky poháněném modelu Bulli. Ten se nyní stává realitou.