Obnovit provoz po havárii zvládnou do 24 hodin
Podle průzkumu společnosti Acronis ohledně kybernetické ochrany bylo více než 90 % partnerů Acronis v České republice a na Slovensku schopno dokázat obnovit provoz u svých zákazníků po kritické havárii do 24 hodin.
Nejzajímavější zjištění průzkumuí:
- 79 % partnerů uvedlo, že zálohuje data u svých zákazníků každý den, 4 % každou hodinu a 10 % jiným způsobem (nejčastěji kombinovaně). Pouze 5 % partnerů zálohuje jednou týdně a 2 % jednou měsíčně
- 9 % partnerů dokáže obnovit data do 1 hodiny, 32 % do 4 hodin, 50 % do 24 hodin a 9 % do jednoho týdne.
- V posledním roce řešilo nejvíce partnerů ransomwarový útok (38 % dotázaných).
- Phishingové útoky ve formě podezřelých e-mailů mají nejčastěji podobu neexistujících zásilek (35 %), falešných faktur (23 %) a žádostí o přihlašovací údaje (22 %).
„V současné době je typickým scénářem útoku phishingový e-mail, po jehož otevření dojde k doručení rasnsomwaru a následnému zašifrování dat,“ řekl Aleš Hok, obchodní ředitel Zebra Systems. „V té chvíli je zásadní mít spolehlivý Disaster Recovery systém umožňující z bezpečně uložených dat rychle obnovit fungování kritických systémů. Ale úplně nejlepší je mít komplexní platformu kybernetické ochrany, jakou disponují například naši partneři, která riziko takového útoku vyloučí.“