Peugeot vylepšil ovladač převodovky
Úspěšné modely Peugeot 208 a Peugeot 2008 jsou nyní vybaveny novým ovladačem automatické převodovky, který je elegantnější, atraktivnější, ergonomičtější a uživatelsky příjemnější.
Model 208 byl v roce 2021 nejprodávanějším vozem na evropském trhu, a to z hlediska všech segmentů (osobní vozy + LUV). Model 2008 byl zase lídrem segmentu B-SUV. U těchto modelů byla vyčnívající páka ovladače automatické převodovky nahrazena elegantním ovladačem, který je dokonale zabudován do středové konzoly. Díky efektivnímu a modernímu designu nového ovladače se na středové konzole uvolnilo místo.
Tato inovace automatické převodovky se týká jak verzí se spalovacím, tak i s elektrickým motorem. Zabudování nového prvku do kabiny i-Cockpit 3D vozů 208 a 2008 představuje subtilní spojení technologie a ergonomie.
Kombinace saténového chromu, „klavírní“ černé a karbonového vzhledu opěrky zápěstí vypovídá o vysoké kvalitě použitých materiálů. Povrchová úprava splňuje nejvyšší standardy na trhu.
U všech motorů s automatickou převodovkou (elektrických i spalovacích) umožňuje toto nové ovládání volbu různých režimů: Reverse (R) pro zpětný chod, Neutral (N) a Drive (D) pro automatickou volbu 8 převodových stupňů podle stylu jízdy, profilu vozovky a zatížení vozu.
Funkce doplňují dvě tlačítka:
- Parking (P) pro zařazení převodovky do parkovací polohy,
- U spalovacích motorů lze po stisknutí tlačítka Manual (M) řadit manuálně pomocí páček u volantu. U elektromotorů se tlačítkem Brake (B) aktivuje rekuperační brzdění.
Ať je zvolena jakákoli funkce (R, N, D, P, M nebo B), rozsvítí se kontrolka signalizující její aktivaci. Řidiče také upozorní znázornění zvoleného režimu na přístrojovém panelu. Všechny verze 208 a 2008 s tímto novým ovládáním jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, která šetří místo a zajišťuje rovněž komfort a klid při každodenní jízdě.
Ovládání rekuperačního brzdění
U dvou plně elektrických modelů e-208 a e-2008 je tlačítko M (Manual) nahrazeno tlačítkem B (Brake), které umožňuje zvýšit rekuperaci energie při zpomalování. Pokud není režim B aktivován, zpomalení je po uvolnění pedálu plynu mírné; pocit zpomalení se blíží pocitu ve voze se spalovacím motorem s automatickou převodovkou, když je tlačítko „B“ zapnuté, zpomalení se zvýší, po uvolnění pedálu plynu se zpomalení zvýrazní, větší je také rekuperace energie.
Novinkou ve fungování je to, že režim Brake (B) je nyní zachován i po stisknutí páčky během manévru (bez zastavení motoru). Při opětovném rozjezdu již není nutné jej znovu zapínat. Zůstává aktivní a uchovává tak v paměti parametry jízdy řidiče.