rossleor asseco murr

Cesta na evropské trhy začala v laboratořích VŠTE

Unikátní „neviditelná“ revizní dvířka, zakrývající vodoměry či ventily v bytových a kancelářských budovách, nově odolají i teplotě 850 °C po dobu minimálně třiceti minut. Tím splňují evropské normy, jak potvrdila zkouška v požární zkušebně autorizované společnosti Pavus.

 
„Získání certifikátu teplotní odolnosti nám umožňuje vstoupit na trh EU a aspirovat na nové zakázky,“ říká Pavel Dobiáš, jednatel českobudějovické firmy ZAVRZ. Ta se na náročné testování připravovala v laboratořích místní Vysoké školy technické a ekonomické, kde s akademiky experimentálně ověřovala nové materiály.

„Spolupráce s průmyslovými partnery, kteří svou produkci a výrobky cíleně inovují, posouvá i nás. V laboratořích hledáme řešení, nezbytná pro úspěch, jako jsou nové slitiny, materiály, ale třeba i senzorika, optimalizace nebo řízení,“ uvedl Vojtěch Stehel, rektor VŠTE.

Podle Pavla Dobiáše byla pomoc akademiků pro úspěšný výsledek naprosto zásadní, protože testy u akreditačních či certifikačních institucí jsou nejen náročné, ale i finančně nákladné.

„Setkali jsme se s velkou vstřícností a profesionalitou. Ta vychází už z přístupu rektorátu a jeho orientace na sepětí teorie s výrobní sférou,“ dodal jednatel.

Firma podniká především v Česku a na Slovensku, kde ročně prodá přes pět tisíc svých revizních dvířek. Produkci ale chce rozšířit i do Polska, Rakouska a Německa. Proto se nyní s pomocí akademiků připravuje na druhé testování protipožární odolnosti. To je nezbytné pro další rozšíření sortimentu a možnost nabídnout na trhu úplnou škálu typů.

Při zahraniční expanzi přitom sází na speciální konstrukci dvojitého pantu, která loni získala patentovou ochranu Evropského patentového úřadu. Řešení umožňuje snadné ovládání dvířek jen mírným dotykem. Dokonalé splynutí s obkladem a stěnou pak umožňuje plastová lišta v odstínu spárovací hmoty.



Firma ZAVRZ revizní dvířka vyrábí v několika variantách, a to i voděodolná do sprchových koutů, nebo modifikacích pro montáž do vnitřního či vnějšího rohu. Řešení do zdi nebo sádrokartonu, zakončené obkladem, je pak dělá neviditelnými. Mezi její zákazníky patří hlavně koupelnová studia Ptáček či Sapho, developeři a koncoví zákazníci. Marketingový potenciál vidí hlavně u projektantů a architektů, hledajících nejbezpečnější a nejestetičtější řešení.
 
Publikováno: 12. 4. 2022 | Počet přečtení: 805