rossleor asseco murr

ETCS dohlédne na Pendolina i příměstskou dopravu

Poschoďové ikonické elektrické jednotky řady 471 Českých drah, známé také pod označením jako CityElefant, získají moderní evropský vlakový zabezpečovač ETCS (European Train Control System).

 
ČD-Telematika ve spolupráci se společnostmi Alstom, Škoda Transportation a AŽD Praha vybaví celkem 66 souprav řady 471 mobilní částí této špičkové technologie. Rozhodl o tom výsledek výběrového řízení vypsaného Českými drahami.

Vlastní instalace palubní jednotky proběhne v závodě Škoda Pars v Šumperku, náklady na vybavení jedné jednotky vyjdou na 22,9 mil. Kč a celková hodnota zakázky činí zhruba 1,5 miliardy Kč. Po nedávno oznámeném vítězství ve výběrovém řízení na dovybavení systémem ETCS populárních „Pendolin“, elektrických jednotek řady 680, tak jde o další úspěch ČD-Telematika na poli tzv. retrofitu ETCS.

Jednotky řady 471 jsou páteřním typem příměstské železniční dopravy především v pražské a ostravské aglomeraci. Denně tyto soupravy přepraví zhruba jednu pětinu všech cestujících na české železnici, což znamená kolem 100 tisíc pasažérů. Dvoupodlažní třívozové jednotky mají kapacitu 310 míst k sezení a jejich celková obsaditelnost je 643 cestujících.



A právě pro naprosto klíčový význam těchto jednotek pro příměstskou dopravu požadují ČD, aby měly nejméně 26 jednotek dovybavených evropským vlakovým zabezpečovačem k dispozici pro běžný komerční provoz pod ETCS nejpozději od 1. 1. 2025. Pak má být v ČR na vybraných koridorových tratích zaveden tzv. výhradní provoz (provoz vlaků výhradně pod dohledem ETCS), což se týká i tratí využívaných pro příměstskou dopravu v okolí Prahy a Ostravy.
 
Publikováno: 6. 5. 2022 | Počet přečtení: 769