asseco Aimtec murr

KION Group se ohlédla za úspěšným rokem

Na výroční valné hromadě se nový generální ředitel skupiny KION GROUP AG Rob Smith se ve své premiéře v této pozici ohlédl za úspěšným finančním rokem 2021, který skupina uzavřela s velmi dobrými výsledky.

 
Dobrý výkon v roce 2021 se projevil i ve výnosu na jednu akcii ve výši 4,34 eur (2020: 1,81 eur). Investoři na tomto výkonu budou participovat – výroční valná hromada schválila návrh představenstva vyplatit dividendu ve výši 1,50 eur na akcii – což je velmi významný nárůst a více než trojnásobek hodnoty předchozího roku (0,41 eur na akcii).



Z pohledu budoucích vyhlídek společnosti zdůraznil generální ředitel mimo jiné odbornost KIONu v oblasti elektrických pohonů a bateriové technologie: „Jsme jedním z nejvýznamnějších poskytovatelů e-mobility v intralogistice – celosvětově. Dnes má téměř 90 % všech nových vysokozdvižných vozíků a skladových vozíků vyrobených v KION Group elektrický pohon.“ Dodal, že lithium-iontová technologie a její další vývoj byly těžištěm vlastního výzkumu a vývoje společnosti. Před dvěma a půl lety založily KION a BMZ v Karlsteinu nad Mohanem společný podnik KION Battery Systems. Koncem dubna 2022 tam byla otevřena nová výrobní linka na 24voltové baterie, které budou v budoucnu sloužit i pro pohon skladové techniky skupiny.

Smith zdůraznil, že udržitelnost je pro společnost a průmysl stále důležitější – a stejně je tomu tak i v KIONu. Proto je tato důležitá oblast budoucnosti zakotvena pevně ve strategii firmy jako samostatné a ústřední téma.

Digitalizace a automatizace jsou nadále trendem pro budoucnost

Navzdory všem ekonomickým a politickým výzvám na globální úrovni Smith nepochybuje o budoucnosti. Zdůraznil silnou a globální pozici společnosti KION jako předního poskytovatele komplexních služeb v oblasti intralogistiky a v řešení dodavatelského řetězce.



"Základní hnací síly našeho odvětví jsou silné: pokračující růst e-commerce, urbanizace a vyšší požadavky na rychlost dodání," řekl generální ředitel Rob Smith.

Na několika příkladech vysvětlil akcionářům, jak KION utváří budoucnost intralogistiky. Skupina již například léta spolupracuje s Fraunhoferovým institutem na vývoji úspěšných řešení, včetně systému Dematic multishuttle používaného v mnoha skladech. Tento systém dnes v intralogistice hraje rozhodující roli.

Před několika měsíci byl s Fraunhoferovým institutem zahájen další projekt pro budoucnost, nová generace přepravních vozíků bez řidiče a s enormním třídícím výkonem, nazvaná LoadRunner, kterou chce KION přivést na trh. Jedná se o rojové roboty pro sklady, které mají přinést revoluci do intralogistiky s umělou inteligencí.

„Vozíky jsou neskutečně rychlé, mluví spolu a spolupracují. Díky tomu jsou ideální pro úkoly třídění ve skladech – například v balíkových centrech,“ vysvětluje Smith
 
Publikováno: 24. 5. 2022 | Počet přečtení: 891