rossleor asseco murr

ID. AERO: První elektrická limuzína VW

Koncern Volkswagen představil v Číně ve světové premiéře podobu své první globální elektricky poháněné limuzíny. Sériová verze studie ID. AERO bude nabízena také v Evropě a Severní Americe jako nový vrcholný model rodiny ID.

 
Nový koncepční vůz ID. AERO je zatím jen studie a neprodává se. Představené vozy jsou čínské verze a v Evropě nebudou nabízeny, ale nabízejí výhled na vrcholný model rodiny ID. Sériová verze pro Čínu bude uvedena na trh ve druhé polovině roku 2023 a ve stejném roce bude v továrně VW v německém dolnosaském Emdenu rovněž zahájena výroba sériové evropské verze ID. AERO.



Šestý člen rodiny ID. po modelech ID.32, ID.4, ID.5 a ID.63 a ikonickém ID. Buzz4, bude plně elektrický ve čtyřdveřovém provedení, který bude nabízen v segmentu limuzín vyšší střední třídy. Aerodynamicky tvarovaná přední a střešní partie a odtoková hrana na zádi zajišťuje optimální obtékání karoserie vzduchem a přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,23.

Také klasické kliky dveří jsou nahrazeny osvětlenými dotykovými plochami, které snižují aerodynamický odpor. Příď je charakteristická pro rodinu ID. utvářenými voštinovými strukturami. V oblasti nárazníku je horizontálně rozdělena na dvě části a definuje styl designu studie.

Vůz disponuje inovativními světlomety „IQ.Light – Matrix LED“ a je vybaven výkonnou sadou li-ion akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. Díky kombinaci hospodárného pohonu a velmi dobrých aerodynamických vlastností by měl (podle WLTP) nabídnout dojezd na jedno nabití až 620 km.

Modulární platforma pro elektromobily MEB koncernu VW umožnila vytvořit krátké převisy karoserie, dlouhý rozvor náprav a mimořádně prostorný interiér.



ID. AERO dokládá flexibilitu a rozmanitost této výhradně elektrické platformy, která kompletně využívá potenciál elektromobility a nabízí dlouhý dojezd, nejvyšší úroveň digitálního síťového propojení a možnost bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air Update). Tu je možno přizpůsobit pro vozidla různých tvarů a velikostí a využít napříč segmenty od kompaktních crossoverů přes SUV a MPV až po limuzíny.
 
Publikováno: 2. 7. 2022 | Počet přečtení: 747