asseco Aimtec murr

A110 E-ternite na špici inovací Alpine

Tento nový elektromobil s otevřenou střechou je skutečná pojízdná laboratoř. Podle výrobce si zachovává legendární agilitu Alpine s lehkostí, která nemá u elektromobilu v tomto segmentu obdoby.

 
Skupina Renault je průkopníkem v oblasti elektromobilů a příchodem Luca de Meo dostal tým Alpine jasný směr a příležitost k průzkumné práci. Model A110 se stal ideální platformou pro tuto výzkumnou práci, mostem mezi prestižní minulostí, a ještě ambicióznější budoucností.

Začalo se modelem A110, vzorem sportovního vozu známého svou nízkou hmotností a agilitou, v rámci realistického rozpočtu. Museli se vyrovnat výkonem a vyvážeností vozu Alpine A110 se spalovacím motorem.

Čtyři inovace

- Inovativní multimediální systém využívající osobní tablet řidiče pro intuitivní a přirozený zážitek z připojení, založený na systémech Google nebo Android, který umožňuje soustředit všechny aplikace uživatele do jediného zařízení.

- Nejmodernější audiosystém s 8 reproduktory, který vytváří prostorový zvuk.

- Inovativní materiály, které kombinují výkon a udržitelnost

- Řešení "top-off", které umožní vychutnat si ticho elektrické technologie: sen řídit elektrický Alpine A110 v otevřeném prostoru, aniž byste slyšeli jakýkoliv zvuk.

Hnací ústrojí a převodovka

Jelikož se jedná o značku skupiny Renault, bylo přirozené, že se v případě tohoto nového projektu nejprve týmy zaměřili na díly a technologie, které má Skupina k dispozici. Bateriové moduly jsou identické s těmi, které jsou použity v elektrickém modelu Mégane E-Tech. Pro dosažení optimálního rozložení hmotnosti a umístění dvanácti bateriových modulů však bylo nutné navrhnout specifické kryty baterií pro model A110 a přizpůsobit vnitřní architekturu. Čtyři moduly byly proto umístěny vpředu a osm vzadu. Aby inženýři tuto výzvu splnili, dovolili si tyto moduly umístit do prostoru "atypickým" způsobem.

Navzdory přidání těchto dvanácti modulů zůstává celková hmotnost Alpine A110 E-ternité mimořádně nízká, neboť se zvýšila o pouhých 258 kg, a to díky nízké hmotnosti akumulátorů (392 kg).

Aby se zabránilo kompromisu mezi rychlostí z 0 na 100 km/h a maximální rychlostí a neustálé snaze o uschování elektrické energie, která vyžaduje velké baterie, byla ke "standardnímu" motoru skupiny přidána inovativní převodovka.

Ve spolupráci s dodavatelem převodovek Alpine byla zkoumána vlastní převodovka ve dvouspojkové verzi (DCT) s elektronickým řízením, jako u spalovacího motoru A110, ale se spojkami dimenzovanými na průchod vysokých točivých momentů. Řešení s dvojitou spojkou umožňuje vyhnout se přerušení točivého momentu při zachování kompaktnosti a nízké hmotnosti.

Elektronický systém

V oblasti elektronického systému tým smíchal dvě architektury elektronického vybavení, které od sebe dělí deset let. Tato inovace poskytuje nové možnosti pro zjednodušení architektury nebo neustálé zlepšování celého výrobku, protože umožnila zachovat vlastnosti spalovacího motoru AS1 a zároveň přidat nové funkce z oblasti elektromobilů a další, jako je funkce "Overtake" nebo možnost umožnit komunikaci mezi dvěma bateriemi.

Pro zajištění komunikace mezi oběma systémy byla instalována jediná řídicí jednotka. Tato inovace přináší nové možnosti zjednodušení architektury nebo neustálého zlepšování v průběhu životního cyklu výrobku.



Maximální točivý moment: 300 Nm

Maximální výkon: 178 kW

Zrychlení 0–100 km/h: do 4,5 s

Dojezd: (60 kw/h) dle WLTP: 420 km

e-Motor: 6AM 178kW / 300Nm

Převodovka: Alpine DCT 2.
 
Publikováno: 29. 7. 2022 | Počet přečtení: 731